Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3KHM208Kabin Performans Eğitimi3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı kabin memurluğu hakkında temel bilgileri tanımak, kabin memuru olmak için gereklilikleri benimsemek. Kabin memurluğu görevi için gerekli organizasyon ve sorumlulukların gerektirdiği kuralları yorumlayabilme. kabinde hizmet, yolcu memnuniyeti ve yolcu şikayetlerinin önlenmesi gibi konuları değerlendirebilmektir.
Dersin İçeriği Tarihte kabin memurluğu, kabin memuru olmak için gereklilikler, kabin memurunun görev ve sorumlulukları, kabin ekibi eğitimleri, sertifikasyonu ve terfi esasları, kabin ekibinin taşımakla yükümlü olduğu doküman ve belgeler, II. Pilot ve Kaptanın görev ve sorumlulukları, Kabin ekibi brifing ve de-brifing, Sivil havacılık denetimleri, kabin memurunun dış görünümü ve kişisel davranışları, üniforma kullanımında dikkat edilecek hususlar, kabinde hizmet, hizmetin boyutları, hizmette standardın korunması, yolcu memnuniyeti, yolcu tipleri, yolcu şikayetlerinin nedenleri, iletişim-algı önyargılar, kişilik, kişiliği etkileyen faktörler, kişilik bozuklukları, davranış, yolcu şikayetlerinin çözümünde dikkat edilecek unsurlar, yolcu ilişkilerinde profesyonellik, havacıların genel özellikleri ve yaşam şekli, ekip oluşumu, inkapasite ekip durumunda yapılması gerekenler, kabin ekibi sağlık önlemleri, görev günü hastalanma, ekip uçuş-görev ve dinlenme limitleri, kabin ekibi disiplin kuralları, yatı görevlerinde dikkat edilecek hususlar gibi konuları içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Gözlem tekniği, gösteri tekniği, beyin fırtınası, drama tekniği, soru cevap tekniği, problem çözme tekniği, gösterip yaptırma tekniği
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Tunay Elüstün tunay.elustun@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar THY Eğitim Notları
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Kabin Ekibi Talimatı (SHT-CC), UÇUŞ VE GÖREV SÜRESİ SINIRLAMALARI İLE DİNLENME GEREKLİLİKLERİ TALİMATI (SHT – FTL), Uçucu Ekip Uçuş Görev ve Dinlenme Süreleri ile Uygulama Esasları Talimatı (SHT-6A.50 Rev. 06), Milli Eğitim Bakanlığı Hosteslikle İlgili Kurum ve Mevzuatlar (2019) Ankara.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 2 30
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 101

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kabin memurluğu hakkında temel bilgileri tanımak, kabin memuru olmak için gereklilikleri benimsemek
2 Kabin memurluğu görevi için gerekli organizasyon ve sorumlulukların gerektirdiği kuralları yorumlayabilme
3 Kabin memurunun dış görünümü, kişisel davranışları, üniforma kullanımında dikkat edilecek hususlar hakkındaki kuralları sınıflandırabilme.
4 Hizmette standart, yolcu tiplerine göre nasıl davranılması gerektiği, yolcu memnuniyeti gibi konuları değerlendirebilme.
5 Yolcu ile ilişkisinde gerek yolcu gerek ise kendisi tarafından iletişim, algı, önyargılar, kişilik , davranış vb. faktörler sebebiyle oluşabilecek şikayetlerin önlenmesi uygulamalarına karar verebilme.
6 Ekip oluşumu, uçuş-görev ve dinlenme limitleri, inkapasite ekip, sağlık ve disiplin kuralları, yatı kuralları gibi konuları yorumlayabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tarihte kabin memurluğu, kabin memuru olmak için gereklilikler
2 Kabin memurunun görev ve sorumlulukları, kabin ekibi eğitimleri, sertifikasyonu ve terfi esasları, kabin ekibinin taşımakla yükümlü olduğu doküman ve belgeler
3 II. Pilot ve Kaptanın görev ve sorumlulukları, Kabin ekibi brifing ve de-brifing, Sivil havacılık denetimleri
4 Kabin memurunun dış görünümü ve kişisel davranışları
5 Üniforma kullanımında dikkat edilecek hususlar
6 Kabinde hizmet, hizmetin boyutları, hizmette standardın korunması, yolcu memnuniyeti
7 Yolcu tipleri, yolcu şikayetlerinin nedenleri, iletişim-algı-önyargılar, kişilik, kişiliği etkileyen faktörler, kişilik bozuklukları, davranış
8 Yolcu şikayetlerinin çözümünde dikkat edilecek unsurlar, yolcu ilişkilerinde profesyonellik
9 Havacıların genel özellikleri ve havacıların yaşam şekli
10 Kabin ekibi oluşumu
11 İnkapasite ekip durumunda yapılması gerekenler, kabin ekibi sağlık önlemleri, görev günü hastalanma.
12 Ekip uçuş-görev ve dinlenme limitleri
13 Kabin ekibi disiplin kuralları, yatı görevlerinde dikkat edilecek hususlar
14 Genel konu tekrarı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm 4 5 3 3 4 3 4 4 5 5 5 5 3 4
Ö1 4 5 3 3 4 3 4 4 5 5 5 5 3 4
Ö2 4 5 3 3 4 3 4 4 5 5 5 5 3 4
Ö3 4 5 3 3 4 3 4 4 5 5 5 5 3 4
Ö4 4 5 3 3 4 3 4 4 5 5 5 5 3 4
Ö5 4 5 3 3 4 3 4 4 5 5 5 5 3 4
Ö6 4 5 3 3 4 3 4 4 5 5 5 5 3 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=238726&curProgID=101&lang=tr