Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ANE239Sağlık İşletmeciliği2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Anestezi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Hastanelerin gelişimi, amacı, sınıflandırılması, özellikleri, Türkiye?de ve Dünyada hastane organizasyon yapıları, hastane kuruluşu aşamaları ve mimari özellikleri, yasal düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olma, değerlendirme ve analiz yapabilme amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste hastanelerin tanımı, fonksiyonları, organizasyon açısından özellikleri, Türkiye'de hastanelerin organizasyon yapısı, çeşitli ülkelerde hastanelerin organizasyon yapısı, hastanelerde faaliyet gösteren komiteler, hastane kuruluş aşamaları, mimari özellikleri, hastane işletme yönetmelikleri ve ilgili hukuki kaynaklar üzerinde durulur.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Yusuf KARAŞİN yusuf.karasin@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1. Tengilimoğlu,D.,Işık, O.,Akbolat,M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınevi, 2012. 2. Kavuncubaşı, Ş.,,Yıldırım, S., Hastane ve SağlıkmKuruluşları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, 2010. 3. Seçim.H., Hastane Yönetim ve Organizasyonu, A.Ü.Açıköğretim Fak. Yayın. 1985. 4. Aydın, D., Hastane Mimari Yapıları, TMMOB yayınları, 2007. 5. Kobus, R.L., (2008) Building type basics for healthcare facilities : a building type basics handbook (2nd ed.), New York : Wiley Academy
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 106

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sağlıkla ilgili kurum ve kuruluşları tanır, meslekle ilgili görev, hak ve sorumluluklarını bilir, mevzuata uygun hareket eder.
2 Mevzuata uygun olarak tıbbi arşivin oluşturulması, hasta dosyalarının saklanması ve korunmasını sağlamak
3 Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili sorunları çözmek için ekip çalışmasında yer alır, toplam kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
4 Büro araç ve gereçlerini aktif bir şekilde kullanmak
5 Hastane Bilgi Yönetim Sistemine göre hasta kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini; ameliyatları ve hastalıkların kodlanmasını yapar ve ilgili istatistikleri hazırlar.
6 Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, anatomi ve hastalıklar bilgisi ile ilgili teorik ve pratik bilgiye sahip olmak


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Örgüt Teorileri ve Sağlık Kurumları Yönetim
2 Sağlık Kurumlarının Temel Unsurları
3 Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi
4 Hastane Yönetim Kurulu ve Kamu Hastane Birlikleri
5 Hastane Yönetimi, Yöneticisi ve Türkiye'deki Uygulama
6 Sağlık Kurumlarında Karar Verme ve Problem Çözme Süreci
7 Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri
8 Hastane Yönetimi ve Yöneticisi
9 Sağlık Kurumlarında Ekip Çalışması ve Çatışma Yönetimi
10 Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Örnek Edinme
11 Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Tedavi Planları, Kullanım Yönetimi ve Verimlilik Yönetimi
12 Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi
13 Örgüt Teorileri
14 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17
Tüm 5 5 4 5 4 5 5 4 5 5 5 4 5
Ö1 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5 5 4
Ö2 4 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 5
Ö3 5 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 4 5
Ö4 5 5 5 5 4 5 4 4 5 5 5 4 5
Ö5 4 4 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 4
Ö6 5 5 4 5 4 4 5 5 4 5 4 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=239374&curProgID=5608&lang=tr