Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3BSF237Etkili İletişim Teknikleri2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Bankacılık ve Sigortacılık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kişilerarası iletişimin sağlıklı bir şekilde kurulabilmesi için, grup ve örgüt iletişimi ile ilgili bilgilerin verildiği bir derstir. Kişilerarası iletişim ve bu iletişim biçimini oluşturan çeşitli unsurlar irdelenerek öğrencinin günlük hayat içerisindeki ilişki biçimlerini de anlamlandırması sağlanırken, aynı zamanda başarılı bir iletişim için sorun çözme ve etkileşimsel olabilme yetilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği kişilerarası iletişimin temel özellikleri ve kişilerarası iletişim çalışmalarını şekillendiren başlıca yaklaşımları ve unsurları irdelemek.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru-cevap, örnek olay
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi ESRA İŞBİLEN DURU
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kişilerarası İletişim, Peter Hartley ,2010
Tutum Algı İletişim, Metin İnceoğlu, 1993
İletişimin ABC’si, Ünsal Oskay, 2001
sınıfta ve uzaktan eğitim sisteminde paylaşılacaktır.
anlatim, tartisma, sinav

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %70
Alan Bilgisi %30

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 2 26
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 104

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kişilerarası iletişimi tanımlama ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varabilme
2 İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanabilme
3 Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İletişim kavramı ve Kişilerarası İletişime Giriş
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi: Tanımı, Kapsamı, Önemi
3 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
4 İletişim engelleri ve aşma yolları
5 Müşterilerle İletişim ve Boyutları
6 Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite
7 Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım
8 Örgütsel Kültür ve Değişim
9 Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci
10 Kişilerarası iletişimde kodlar: Sözsüz iletişimin kodları
11 Kişilerarası iletişimde kodlar. Sözlü iletişimin kodları
12 Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: Dinleme ve Empati
13 Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri
14 Müşteri Memnuniyeti Odaklı Kültürün Oluşturulması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm 4 3 5
Ö1 4 3 5
Ö2 4 3 5
Ö3 4 3 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=239998&curProgID=59&lang=tr