Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3GRF202Reklam ve Tanıtım Kampanyaları2+2+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Grafik Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Reklam ve Tanıtım Kampanyaları dersi, öğrencilere reklam ve tanıtım kampanyalarının temel ilkelerini, süreçlerini ve bu alandaki stratejik planlama ve yönetim becerilerini kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, reklam kampanyaları için yaratıcı ve yenilikçi fikirler geliştirme ve uygulama, medya araçlarını analiz etme ve geri bildirimler doğrultusunda iyileştirme yapma yetilerini geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği Bu ders, reklam ve tanıtım kampanyalarının planlama, uygulama ve yönetim süreçlerini öğretir. Öğrenciler, kampanyalarda kullanılan medya araçlarını ve tekniklerini öğrenir, stratejik planlama yapar ve geri bildirimler doğrultusunda kampanyaları iyileştirir. Ayrıca, reklam kampanyalarında yaratıcı fikirler geliştirir ve reklam kampanyalarının etkilerini değerlendirir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teorik ders anlatımı
Vaka analizi ve tartışmalar
Grup çalışmaları
Proje geliştirme ve sunumlar
Kampanya uygulamaları
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Seda MÜFTÜOĞLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. Seda MÜFTÜOĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Advertising & Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective by George Belch and Michael Belch
Bu ders kapsamında, öğrencilere reklam ve tanıtım kampanyaları ile ilgili teorik bilgiler aktarılacaktır. Bunun yanı sıra çeşitli vaka çalışmaları, örnek kampanya incelemeleri ve stratejik planlama uygulamaları yapılacaktır. Ders sırasında öğrenciler, ya
Proje Teslim Ara Sınav, Proje Teslim Ara Sınav

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Proje 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ödevler 6 3 18
Uygulama 14 2 28
Proje 4 4 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 161

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Reklam ve tanıtım kampanyalarının temel ilkelerini ve süreçlerini bilir ve uygular.
2 Reklam kampanyaları için yaratıcı ve yenilikçi fikirler geliştirir ve uygular.
3 Reklam kampanyalarında kullanılan medya araçlarını ve tekniklerini analiz eder ve kullanır.
4 Reklam ve tanıtım kampanyaları için stratejik planlama ve yönetim yapar.
5 Reklam kampanyalarının etkilerini değerlendirir ve geri bildirimlere göre iyileştirmeler yapar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Hafta: Giriş ve Dersin Tanıtımı Advertising & Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective by George Belch and Michael Belch The Copywriter's Handbook by Robert Bly
2 2. Hafta: Reklam ve Tanıtım Kampanyalarının Temel İlkeleri Ogilvy on Advertising by David Ogilvy Advertising Principles and Practices by William D. Wells
3 3. Hafta: Yaratıcı ve Yenilikçi Fikir Geliştirme Hey, Whipple, Squeeze This by Luke Sullivan Creativity in Advertising by Margaret A. Morrison
4 4. Hafta: Medya Araçları ve Tekniklerinin Kullanımı The Media Handbook: A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research, and Buying by Helen Katz
5 5. Hafta: Stratejik Planlama ve Yönetim Strategic Advertising Management by Larry Percy and Richard Elliott Advertising Campaign Strategy by Donald E. Parente
6 6. Hafta: Geri Bildirim Alma ve İyileştirme The Feedback Fix by Joe Hirsch Radical Candor by Kim Scott
7 7. Hafta: Uygulamalı Proje Çalışmaları The Creative's Guide to Starting a Business by Harriet Kelsall
8 8. Hafta: Reklam Etkinliklerinin Değerlendirilmesi Advertising Campaign Planning by Jim Aitchison
9 9. Hafta: Dijital Reklam Kampanyalarının Yönetimi Digital Advertising by Andrew McStay
10 10. Hafta: Kampanya Optimizasyonu The Art of Client Service by Robert Solomon
11 11. Hafta: Pazarlama İletişim Stratejileri Marketing Communications: A Brand Narrative Approach by Micael Dahlen
12 12. Hafta: Reklam Kampanyası için Kreatif Brief Hazırlama Advertising Creative: Strategy, Copy, and Design by Tom Altstiel
13 13. Hafta: Proje Sunumu ve Değerlendirme Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery by Garr Reynolds
14 14. Hafta: Final Proje Sunumları ve Değerlendirme The Presentation Secrets of Steve Jobs by Carmine Gallo


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 5 5
Ö2 4 5
Ö3 4 5
Ö4 5 4
Ö5 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240205&curProgID=55&lang=tr