Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ACL219Sağlıkta İnovasyon2+0+024

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı İlk ve Acil Yardım
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; bilişimin ve inovasyonun temel kavramlarını aktarmak, sağlık uygulamalarında kullanım alanlarını tanıtmak ve bu alanda çalışmak isteyen paramedik adaylarına gereken yeterlilikler ile ilgili temel bilgi aktarmaktır.
Dersin İçeriği Sağlık sektöründe inovasyon, yenilik, Ar-Ge, patent, know-how ve güncel bilgi teknolojileri

Dersin Yöntem ve Teknikleri İnteraktif öğrenim yöntemi, proje yazma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Esra Demirci Ecevit https://abis.gedik.edu.tr/esra-demirci-ecevit esra.ecevit@gedik.edu.tr
Dersi Verenler Öğr.Gör. ESRA DEMİRCİ ECEVİT
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayın evi 2018
İş Modeli Üretimi, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur , Optimist yayınları
İş Modeli Üretimi, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur , Optimist yayınları
Proje Ödevi
1 ara sınav, 1 proje ödevi

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %20
Eğitim Bilimleri %20
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %50
Alan Bilgisi %30

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Proje 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 10 10
Proje 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 95

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İnovasyon Kavramını Öğrenebilme
2 AR-GE konusunda bilgi sahibi olma
3 Patent ve Faydalı Model konusunu öğrenebilme, Lisanslama konusunu öğrenebilme
4 Proje geliştirebilme, Yenilikçi ve inovatif düşünebilme

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sağlıkta değişim ve geleceğin şekillenmesi İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayın evi 2018
2 İnovasyon kavramı-türleri - gerekliliği İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayın evi 2018
3 Türkiye'de ve dünyada inovasyon süreci
4 Sağlık İnovasyonu
5 Fikrin projeye dönüştürülmesi
6 Patent ve Faydalı Model
7 İnovasyon Örnekleri- Konuk
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık
9 İnovasyon projesi -Benim de Fikrim var
10 İnovasyon projesi -Benim de Fikrim var
11 İnovasyon projesi -Benim de Fikrim var
12 İnovasyon projesi -Benim de Fikrim var
13 İnovasyon projesi -Benim de Fikrim var
14 İnovasyon projesi -Benim de Fikrim var
15 Proje Teslim Proje Teslim

 
Ders İçin Önerilen Diğer Dersler
ACL220 Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19
Ö1 3 2 1 1 1 5 5 1 1 1 1 1 1 1 2 3 3 2 1
Ö2 3 2 1 1 1 5 5 1 1 1 1 1 1 1 2 3 3 2 1
Ö3 3 2 1 1 1 5 5 1 1 1 1 1 1 1 2 3 3 2 1
Ö4 3 2 1 1 1 5 5 1 1 1 1 1 1 1 2 3 3 2 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240225&curProgID=5637&lang=tr