Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ACL220Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı İlk ve Acil Yardım
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sağlıkta Kalite Akreditasyon dersinde, sağlıkta kalite ve akreditasyon konusunda sorumluluklarının neler olduğu bilgilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Kalite yönetimine giriş, kalite yönetiminin dünyadaki ve Türkiye’deki tarihi gelişimi, kalite yönetiminin temel kavramları, kalite kontrol ve kalite güvencesi kavramları, toplam kalite yönetimi ve unsurları, akreditasyon kalibrasyon kavramları, hizmet kalitesinin değerlendirilmesi (SERVQUAL), EFQM, JCI – ISO, sağlıkta kalite standartları (SKS Versiyon 5), sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi uygulama örnekleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri İnteraktif Öğrenme Yöntemi
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Esra Demirci Ecevit https://abis.gedik.edu.tr/esra-demirci-ecevit esra.ecevit@gedik.edu.tr
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar https://kalite.saglik.gov.tr/
Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
Kaya, S., Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. ve Yılmaz, A. (2013). Sağlik Kurumlarinda Kalite Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayını. Oksay, A. (2016). Sağlik Hizmetlerinde Kalite Tam Olarak Ne Demek, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(14), 181-192. https://kalite.saglik.gov.tr/
Ödev Yoktur
1 ara sınav, 1 yarıyıl sonu sınavı

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %20
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %50
Alan Bilgisi %30

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 95

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kalite kavramını anlayabilme
2 Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını kavrabilme
3 Sağlık hizmetlerinde kalitenin nasıl ölçüldüğünü öğrenebilme
4 Kalite iyileştirmede ekip çalışmasının önemini kavrayabilme
5 Kalite iyileştirmede kullanılan araçları öğrenebilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
2 Kalite Kavramı Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
3 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
4 Sağlık Kurumlarında Hasta Memnuniyeti Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
5 Sağlık Kurumlarında Hasta Memnuniyetinin Ölçülmesi Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
6 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
7 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık
9 Sürekli İyileştirme Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
10 Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
11 Standart, Akreditasyon ve Standardizasyon Kavramları Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
12 Sağlık Sektöründe Belgelendirme Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
13 Sağlık Sektöründe Kalite Ödülleri Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
14 Sağlık Sektöründe Hasta Güvenliği Marşap, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kalite, İstanbul: Seçkin Yayıncılık. Söyük, S. ve Yenidikici, Ü. A. (2019). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
15 Final Sınavı Sınava Hazırlık


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19
Ö1 5 5 3 1 1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 3 1 4 2 1
Ö2 5 5 3 1 1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 3 1 4 2 1
Ö3 5 5 3 1 1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 3 1 4 2 1
Ö4 5 5 3 1 1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 3 1 4 2 1
Ö5 5 5 3 1 1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 3 1 4 2 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240226&curProgID=5637&lang=tr