Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MİL206Müşteri İlişkileri Yönetimi3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Müşteri ilişkileri yönetimi kavramına hakim, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tanıyan, müşteri ilişkileri yönetim sürecini uygulayabilen, müşteri değer yönetimini ve müşteri sınıflamasını bilen, müşteri kazanma-tutma kavramlarını tanıyan, müşteri sadakati olgusuna hakim, müşteri şikâyetleri yönetimini tanıyan, uygulama sürecinde uygun bilgi teknolojisini seçebilen, ilişkisel pazarlama sürecinde veri toplama yetkinliğine sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Müşteri ilişkileri yönetimi (MİY) süreci, müşteri istek ve ihtiyaçları, müşteri tipi ve davranışları, MİY bileşenleri, müşteri değer yönetimi, müşteri memnuniyeti, tatmin ve sadakat programları, müşteri sikayeti yönetimi, MİY ve bilgi teknolojileri, MİY´e eleştirel yaklaşım
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Ödev/Sunum
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ebru GÖNÜLAL
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Yavuz ODABAŞI - Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders notları
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 35
Ödev 1 % 15
Devam 1 % 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 6 3 18
Sunum/Seminer Hazırlama 6 1 6
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 124

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili temel bilgileri kavrayabilme
2 Müşteri tipleri ile müşteri istek ve ihtayaçlarını analiz edebilme
3 Müşteri ilişkileri uygulama ve yaklaşımlarını kavrayabilme
4 Müşteri şikayet yönetimi konusunu kavrayabilme
5 Müşteri ilişkileri yönetimine getirilen eleştiriler, başarısızlık nedenleri ve geleceği hakkında bilgi sahibi olma
6 Müşteri ilişkileri yönetiminde kullanılan teknolojileri kavrayabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Müşteri ilişkileri yönetimine (MİY)giriş
2 İlişkisel pazarlama yaklaşımı
3 Müşteri kavramı ve müşteri istek ve ihtiyaçları
4 Müşteri ilişkilerinin ekonomik yönü
5 MİY´ in bileşenleri
6 İlişki türleri ve müşteri ilişkileri oluşturma yolları
7 Müşteri kazanma ve tutma
8 Müşteri şikâyetleri yönetimi
9 Müşteri bilgisi ve müşteri piramidi analizi
10 Müşteri değer yönetimi
11 MİY ölçüm yaklaşımları
12 MİY teknoloji ve sistemlerinin değerlendirilmesi
13 MİY başarısızlık nedenleri
14 MİY´ e getirilen eleştiriler ve MİY´ in geleceği


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 5 2 5 5 5 5 5 5 4 5
Ö1 5 2 5 5 5 5 5 5 4 5
Ö2 5 2 5 5 5 5 5 5 4 5
Ö3 5 2 5 5 5 5 5 5 4 5
Ö4 5 2 5 5 5 5 5 5 4 5
Ö5 5 2 5 5 5 5 5 5 4 5
Ö6 5 2 5 5 5 5 5 5 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240264&curProgID=5729&lang=tr