Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MİL212Medya ve Kültür3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, günümüz dijital medya ortamlarında medyanın kültürel gücünün yansımasını, kültürün hem yayıcısı hem de üreticisi olarak medyanın insanın gündelik hayatına etkileri ekseninde incelemektir.
Dersin İçeriği Kültür ve medya, yüksek kültür, halk kültürü, kitle kültürü, popüler kültür, kültürün dolaşımı, kültürel ürünler ve medyanın kültür üzerindeki dönüştürücü etkileri, kültürel incelemeler ekolü, kültürel ürünlerin eleştirel analizi
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatımi tartışma, ödev
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Betül GÜNDOĞAN betul.gundogan@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Nurçay Türkoğlu (2010). Medya ve Kültür. İstanbul: Urban Kitap.
Oğuzhan Taş (2018). İletişim Medya ve Kültür. İstanbul: Ütopya Yayınevi.
Ders Notları
Ders anlatım, örnek inceleme, soru-cevap, tartışma

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %60
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 2 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 105

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kültür ve medya arasındaki yakın ilişkiyi öğrenir.
2 Kültürün farklı biçimleri olduğunu ve insan yaşamını kültürün şekillendirdiğini kavrar.
3 Medyanın kültür üzerindeki dönüştürücü ve yayıcı etkilerinin farkına varır.
4 Kültürel ürünlerin dijitalleşmesinin sağladığı avantajları ve dezavantajları keşfeder.
5 Sosyal medyanın doğurduğu yeni kültürleri tanır.
6 Alternatif medyanın alternatif kültüre cevap verebildiğini öğrenir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kültür ve medya ilişkisine giriş Ders notu
2 İnsanüstü olarak kültür olgusu ve iletişimle ilişkisi Ders notları
3 Kültürün yayıcısı olarak medya Ders notları
4 Yüksek kültür ve medya ilişkisi Ders notları
5 Halk kültürü, kitle kültürü ve popüler kültür Ders notları
6 Yüksek ve düşük kültür karşıtlığı bağlamında kültürel farklılıklar Ders notları
7 Kültürel Çalışmalar Ekolü ve kültür araştırmaları Ders notları
8 Medyanın kültürel etkileri üzerine teoriler Ders notları
9 Kültürün üreticisi olarak medya kültürü Ders notları
10 Dijital kültür ve dijitalleşen kültürel ürünler Ders notları
11 İnternet kültürü ve yeni topluluklar Ders notları
12 Alternatif kültürler ve alternatif medya Ders notları
13 Sosyal medyada yayılan bir kültür: tüketim kültürü Ders notları
14 Sosyal medyada yayılan bir kültür: linç/iptal kültürü Ders notları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 5 3 3 2 2 2 3 1 2 5 3 3 2 3
Ö1 2 5 3 2 2 2 2 4 1 2 5 3 3 3 4
Ö2 3 5 3 3 2 3 3 3 1 3 5 2 3 2 2
Ö3 2 5 2 3 3 2 2 3 1 2 5 3 2 2 3
Ö4 4 5 4 2 2 2 1 4 2 3 5 3 3 2 2
Ö5 3 5 3 3 4 2 1 2 2 2 5 3 3 2 2
Ö6 3 5 2 3 2 2 2 3 1 2 5 3 3 2 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240268&curProgID=5729&lang=tr