Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MİL213Halkla İlişkiler3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin halkla ilişkilerin kavramsal çerçevesi ile birlikte kuramsal ve tarihsel gelişimini anlamalarını sağlayarak ilişkili olduğu alanlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Dersin amacını gerçekleştirmek için halkla ilişkilerin ne olduğu, Dünya’da ve Türkiye ‘de halkla ilişkilerin gelişimi, ilişkili olduğu alanlar, modeller, kuramlar, kullanılan araç ve yöntemler ile uygulamada halkla ilişkiler örnekleri vb. gibi konular işlenecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Elif ÜNALDI elif.unaldi@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Halkla İlişkiler Nedir? - Filiz Balta Peltekoğlu
Halkla Iliskiler Kavram Strateji ve Uygulamalari – Ayla Okay\Aydemir Okay
Halkla Iliskiler – Metin Kazancı
Ders anlatımı, tartışma, soru-cevap, araştırma ve bireysel çalışma
anlatim, tartisma, sinav

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 1 % 10
Ödev 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 98

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Halkla ilişkileri tanımlayarak ilişkili olduğu alanlardan ayırt edebilir.
2 Halkla ilişkiler modellerini tarihsel süreçleriyle açıklar.
3 Halkla ilişkiler sürecindeki aşamaları ve uygulama alanlarını detaylı bir şekilde analiz edebilir.
4 Halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini tanır.
5 Sosyal sorumluluk, imaj, itibar, sponsorluk ve kriz gibi kavramları bilir.
6 Halkla ilişkilerin etik kodlarını bilir ve meslek etiğini açıklar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Halkla ilişkilerin tanımı ve kavramsal çerçevesi Ders Notları
2 Halkla ilişkilerin Dünya’da ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi Ders notları
3 Halkla ilişkiler modelleri Ders notları
4 Halkla ilişkiler ile benzerlik ve farklılık gösteren alanlar Ders notları
5 Halkla ilişkiler süreci ve hedef kitle ayrımları Ders notları
6 Halkla ilişkiler örgütlenmesi Ders notları
7 Halkla ilişkilerde kullanılan ortam ve araçlar Ders notları
8 Halkla ilişkiler ve medya ilişkisi Ders notları
9 Halkla ilişkilerde sosyal medya yönetimi Ders notları
10 Kurumsal sosyal sorumluluk ve sponsorluk Ders notları
11 Kurum kimliği, itibar ve imaj Ders notları
12 Kriz döneminde halkla ilişkiler Ders notları
13 Halkla ilişkiler uygulama alanları ve örnekleri Ders notları
14 Halkla ilişkiler ve etik Ders notları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 2 3 3 3 3 3 3 3 4 3 3 4 3 3
Ö1 5 1 3 1 1 2 2 2 3 4 2 3 4 2 3
Ö2 3 1 3 2 4 2 2 3 3 5 4 3 4 5 2
Ö3 4 2 5 3 4 3 3 3 2 5 2 5 5 2 3
Ö4 4 3 3 5 3 4 2 4 1 4 4 2 3 3 5
Ö5 3 3 2 3 3 4 4 3 5 3 3 1 2 1 2
Ö6 2 1 5 2 4 3 4 1 5 4 1 5 4 5 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240269&curProgID=5729&lang=tr