Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MİL215Tüketici Davranışları3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı, tüketici davranışları alanındaki genel kavramlar, tüketicileri harekete geçirme gücünü belirleyen ve yönlendiren öğrenme ve motivasyon kuramları konularında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği Ders kapsamında tüketici davranışları, disiplinler arası bir perspektiften ele alınarak, tüketicilerin davranış kalıpları irdelenmekte, söz konusu davranışları etkileyecek pazarlama ve halkla ilişkiler stratejileri üzerinde durulmaktadır. Bu doğrultuda tüketici ve müşteri kavramları arasındaki ilişkinden başlanarak, algılama, öğrenme modelleri, motivasyon teorileri, ikna kuramları ve pazarlama-tüketici davranışları vb. konular ele alınmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ceren İrem KAYA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, Tüketici Davranışları, MediaCat Yayınları, 2004.
Dr. F. Atıf Bilge, Dr. Nusret Göksu, Tüketici Davranışları, Gazi Kitapevi, Ocak 2010
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
Ara sınav, Kısa sınav, Final sınavı, Ödev, Proje

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Eğitim Bilimleri %20
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 150

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tüketici davranışlarına ilişkin tanımları öğrenir.
2 Tüketici davranışlarına ilişkin kavramları halkla ilişkiler ve pazarlama alanı ile ilişkilendirir.
3 Tüketici davranışlarına ilişkin stratejik düşünme ve stratejiler oluşturabilme becerisi geliştirir.
4 Tüketici davranışlarına ilişkin teknik bilgi ve beceri kazanabilmek için konuya ilişkin araştırma, ölçme ve değerlendirme süreçlerinin işleyişini öğrenir.
5 Tüketici davranışlarına ilişkin öğrendiklerini iş yaşamında etkin bir biçimde, etik ilkeler kapsamında ve gündemi takip ederek kullanıp yönetebilir.
6 Disiplinler arası bir bakış açısı ile gündemdeki konulara ilişkin uygulamaları analiz edebilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tüketici ve müşteri kavramları, Tüketici Davranışları alanının önemi
2 Küreselleşme ve Tüketici Davranışları
3 Modern Pazarlama Anlayışı
4 Post-modern pazarlama ve değişen tüketici davranışı
5 Tüketici davranışları ve Pazarlama stratejileri
6 Tüketici davranışları ve Pazarlama stratejileri örnek olay çözümlemeleri
7 Tüketici Davranışının Özellikleri
8 Tüketici Davranışı Modelleri
9 Tüketici Davranışı Modelleri
10 Tüketim kültürü ve tüketim toplumu
11 Satın alma davranışını etkileyen faktörler
12 Satın alma davranışını etkileyen faktörler
13 Tüketici Hakları
14 Genel değerlendirme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 5 2 5 5 4 4 4 4 3 4
Ö1 5 2 5 4 5 4 4 4 3 4
Ö2 5 2 5 4 5 4 4 4 3 4
Ö3 5 3 5 5 3 5 4 5 3 4
Ö4 5 1 5 5 5 5 4 3 2 4
Ö5 5 2 5 5 5 4 4 4 5 3
Ö6 5 2 5 5 5 4 4 4 5 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240271&curProgID=5729&lang=tr