Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3TGT285Kanıt Temelli Sağlık Uygulamaları3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere kanıta dayalı bilgi beceri edinmenin gereklilikleri ve kanıt düzeyleri hakkında bilgilendirme yapmaktır. Öğrencilerin mevcut olan kanıt örneklerini kullanarak eleştirel becerilerini kullanmaları, uygulamada kullanılan kanıtlar üzerinde tartışarak kanıt kullanmanın amaçlarının anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Derse giriş Klinik uygulama örneklerinin listelenmesi ödevinin verilmesi, Ödevlerin tartışılması Listelenmiş olan beceriler üzerinde ne kadar düşünüldüğü, bu beceride kullanılan bilginin nereden öğrenildiği, bilginin kaynağının kontrol edilip edilmediği vb tartışılması,Kanıta dayalı uygulama nedir ? Kanıta dayalı uygulamanın gereklilikleri nelerdir ? Kanıt nasıl elde edilir ? ,Kanıt düzeyleri nedir ? Nasıl elde edilir ? Nasıl kullanılır ?,Kanıta dayalı uygulama örnekleri ile anlatımı,Kanıta dayalı uygulamaların örnekleri ile anlatılması II,Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması,Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması ve grupların oluşturulmasI ödev sunumu,Dersin iki yönlü değerlendirilmesi, sözlü ve yazılı geri bildirim alınması; konularını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Esra Demirci Ecevit
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
sunum hazırlama
Ara sınav (%40), Ödev (%60)

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %80
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 0
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum/Seminer Hazırlama 1 1 1
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 58

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kanıta dayalı uygulamanın tanımını yapabilmesi
2 Kanıta düzeylerini sayabilmesi
3 Kanıta dayalı uygulamaların mesleki gerekliliklerini söyleyebilmesi
4 Klinikte kanıta dayalı bakım uygulamalarını örneklendirebilmesi


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş Klinik uygulama örneklerinin listelenmesi ödevinin verilmesi Geçmiş klinik dönemlerde öğrendikleri ve uyguladıkları becerileri gözden geçirmeleri K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
2 Ödevlerin tartışılması Listelenmiş olan beceriler üzerinde ne kadar düşünüldüğü, bu beceride kullanılan bilginin nereden öğrenildiği, bilginin kaynağının kontrol edilip edilmediği vb tartışılması K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
3 Kanıta dayalı uygulama nedir ? Kanıta dayalı uygulamanın gereklilikleri nelerdir ? Kanıt nasıl elde edilir ? K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
4 Kanıt düzeyleri nedir ? Nasıl elde edilir ? Nasıl kullanılır ? https://web.archive.org/web/20180601225908id_/http://www.jcam.com.tr/files/KATD-1847.pdf
5 Kanıta dayalı uygulama örnekleri ile anlatımı
6 Kanıta dayalı uygulamaların örnekleri ile anlatılması II
7 Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması
8 Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması ve grupların oluşturulması
9 KPR uygulama grubunun protokol çalışması sunumu
10 Travma l çalışma grubunun ödev sunumu
11 Doğum eylemi protokol çalışma grubunun ödev sunumu
12 Yenidoğan ve çocuk uygulamaları protokol grubunun ödev sunumu
13 Afet uygulamaları protokol grubunun ödev sunumu
14 Dersin iki yönlü değerlendirilmesi, sözlü ve yazılı geri bildirim alınması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 2 2 2 1 5 4 5 3 3 2 3 4
Ö1 3 2 2 2 1 5 4 5 3 3 2 3 4
Ö2 3 2 2 2 1 5 4 5 3 3 2 3 4
Ö3 3 2 2 2 1 5 4 5 3 3 2 3 4
Ö4 3 2 2 2 1 5 5 5 4 4 2 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240295&curProgID=80&lang=tr