Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Toplumdaki bireylerin sağlık okuryazarlığı düzeyinin arttırılması konusunda uygulanan girişimlere yönelik farkındalık bilgisini kazandırmaktır
|
Dersin İçeriği
|
Dersin İçeriği Sağlık okuryazarlığı kavramının temel ilkeleri, kişisel sağlık ve toplum sağlığı ile sağlık okuryazarlığının ilişkisi, interdisipliner çalışma, sağlık iletişimi, farklı yaş grupları için sağlık okuryazarlığının önemi, kurumsal sağlık okuryazarlığı, sağlıkta kanıta dayalı bilgi uygulamaları
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği , İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Yusuf Karaşin
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
1. Osborne, H. (2013). Health Literacy (from A to Z).Practical Ways to Communicate Your Health Message. Jones&Bartlett Learning 2. Yakıncı, C., Kızılay, A., Kavruk, H. (2016). Sağlık ve İletişim Öyküleri. Akademisyen Kitabevi 3- Yıldırım, F., Keser, A. (2015). Sağlık Okuryazarlığı. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayın No:3. 4- Çetin, M. (2012). Sağlık Okuryazarlığı, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Aile eğitim programı, Ankara: Nakış Ofset. 5- Tanrıöver, E., Yıldrım, H., Ready, N. (2014). Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması, Sağlık-sen Yayınları, Ankara: Altan Özyurt Matbaacılık. 6-Balçık, P.Y.,Taşkaya, S., Şahin, B. (2014). Sağlık Okur-Yazarlığı, TAF Preventive Medicine Bulletin, 2014:13(4) 7-Palacı, H., Yarar, O., Kuru, İ., Gülhan, Y. (2016). Doktor Google: İnternette Sağlık Bilgisi Kaynakları ve Sağlık Okur Yazarlığının Önemi,Tıp Teknolojileri Kongresi, 2016 8-Sağlık okuryazarlığı:Sağlam kanıtlar.Dünya Sağlık Örgütü, 2013-Sağlıklı Kentler Birliği, 2015
|
|
1. Osborne, H. (2013). Health Literacy (from A to Z).Practical Ways to Communicate Your Health Message. Jones&Bartlett Learning 2. Yakıncı, C., Kızılay, A., Kavruk, H. (2016). Sağlık ve İletişim Öyküleri. Akademisyen Kitabevi 3- Yıldırım, F., Keser, A. (2015). Sağlık Okuryazarlığı. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayın No:3. 4- Çetin, M. (2012). Sağlık Okuryazarlığı, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Aile eğitim programı, Ankara: Nakış Ofset. 5- Tanrıöver, E., Yıldrım, H., Ready, N. (2014). Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması, Sağlık-sen Yayınları, Ankara: Altan Özyurt Matbaacılık. 6-Balçık, P.Y.,Taşkaya, S., Şahin, B. (2014). Sağlık Okur-Yazarlığı, TAF Preventive Medicine Bulletin, 2014:13(4) 7-Palacı, H., Yarar, O., Kuru, İ., Gülhan, Y. (2016). Doktor Google: İnternette Sağlık Bilgisi Kaynakları ve Sağlık Okur Yazarlığının Önemi,Tıp Teknolojileri Kongresi, 2016 8-Sağlık okuryazarlığı:Sağlam kanıtlar.Dünya Sağlık Örgütü, 2013-Sağlıklı Kentler Birliği, 2015 9-Çimen, Z., Bayık, A. (2017). Kronik Hastalığı Olan Yaşlı Bireylerde Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık Algısı Ve İlişkili Faktörler, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33(3),105-125. 10-Bolsoy, N., Sevil, Ü. (2006).Sağlık, Hastalık ve Kültür Etkileşimi, 9(3). 11-Tözün, M., Sözmen, M.K. (2014).Halk Sağlığı Bakışı ile Sağlık Okuryazarlığı, Health Literacy with Perspective of Public Health,Smyrna Tıp Dergisi, 48Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%80
|
|
Alan Bilgisi
|
%20
|
|
|