Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
1 |
Kavramsal Hacim Tasarımı: Tasarım Günlüğü Özdeğerlendirmeye odaklanılması ve konu anlatımının ardından dersle ilgili düşünce ve değerlendirmelerin günlüklere aktarılması
|
|
|
2 |
Müziksel Kavramlar (Kreşendo)
Kavramsal hacim tasarımı çalışmasının tetikleyicisi olarak müziksel kavramların
etkin kullanımına odaklanılması
|
Maurice Ravel’in Bolero isimli kreşendosunun Sergiu Celibidache’nin performansı üzerinden deneyimlenmesi
|
|
3 |
Höristik Yaklaşım (Kavram Temsili)
Kavram temsiline odaklanılması ve Bolero isimli kreşendodan seçilen kavramlar için
çeşitli izlemler geliştirilmesi
|
Parça süresince hissedilen duyguların tanımlanması ve baskın olarak hissedilen duyguların kavramsallaştırılması
|
|
4 |
İşbirlikli Öğrenme (Grup Çalışması)
Grup çalışmasına odaklanılması ve Bolero isimli kreşendodan seçilen kavramların temsilleri için beyin fırtınası yapılması
|
Bolero isimli kreşendodan seçilen kavramlar için geliştirilen izlemler için höristik yaklaşm paftası oluşturulması
|
|
5 |
Yüzey ve Hacim İlişkisi (Kompozisyon)
Kavramın görsel temsiline odaklanılması ve seçilen kavramların iki boyutlu kompozisyon (plan çalışması) ile temsil edilmesi
|
Kavramsal referansların temsili haline gelen tasarım kararlarının iki boyutlu ortamda eskizlerle görünür kılınması
|
|
6 |
Yaparak Düşünme (Maket Çalışması)
Yaparak Düşünme (Maket Çalışması)
Maket çalışmasına odaklanılması ve seçilen kavramların sanal küp içerisinde üç boyutlu olarak ifade edilmesi
|
Maket çalışması için 10 mm kalınlığında masif ahşap çıtalardan 300x300x300mm iç boyutlarında sanal küp üretilmesi
|
|
7 |
Ekfrasis (Betimleme)
Tasarımın sözlü ya da yazılı olarak ifade edilmesine odaklanılması ve seçilen kavramların temsillerinin ekfrasis ile yeniden üretilmesi
|
Maket çalışması üzerinden üç boyutlu olarak izlenebilir kılınan kavramların yazılı temsillerinin düşünülmesi
|
|
8 |
ARA SINAV
|
Tasarım günlüğü, höristik yaklaşım paftası, iki boyutlu kompozisyon ve maket çalışmalarının tamamlanması
|
|
9 |
Biçimsel Hacim Tasarımı: Tasarım Günlüğü
Özdeğerlendirmeye odaklanılması ve konu anlatımının ardından dersle ilgili düşünce ve değerlendirmelerin günlüklere aktarılması
|
Wong’un sekiz başlık altında tariflediği temel geometrik biçimlerin birbirleriyle kurdukları ilişkilerin incelenmesi
|
|
10 |
Ekolojik Çalışmalar (Barınma Alanı)
Ekolojik çalışmaların etkin kullanımına odaklanılması ve seçilen kavramların bir
canlı (hayvan) referans ile eşleştirilmesi
|
Eşleştirme için evcil olmayan (yabanıl) bir bir hayvan tercih edilmesi ve seçilen hayvanın yaşam şartlarının araştırılması
|
|
11 |
Höristik Yaklaşım (Kavram Temsili)
Organik (canlı) referanslara odaklanılması ve seçilen hayvanlar üzerinden barınma alanı çalışması için çeşitli izlemler geliştirilmesi
|
Seçilen canlının kavram ile ilişkisinin
ve doğal yaşam şartlarının (barınma, avlanma ve doğurma gibi) irdelenmesi
|
|
12 |
İşbirlikli Öğrenme (Grup Çalışması)
Grup çalışmasına odaklanılması ve seçilen canlıların (hayvanların) barınma alanları için beyin fırtınası yapılması
|
Seçilen organik referanslar ile ilgili görüş, düşünce, öneri ve eleştirilerin
yer aldığı pusulacıkların hazırlanması
|
|
13 |
Yüzey ve Hacim İlişkisi (Giriş-Geçiş-Kalış)
Biçimsel manipülasyona odaklanılması ve seçilen hayvanların barınma alanlarının iki boyutlu kompozisyonlar ile temsil edilmesi
|
Seçilen canlının yaşam koşullarının (giriş-geçiş-kalış/açık-yarı açık-kapalı) biçimsel olarak tanımlanması
|
|
14 |
Yaparak Düşünme (Maket Çalışması)
Maket çalışmasına odaklanılması ve seçilen hayvanların barınma alanlarının üç boyutlu olarak ifade edilmesi
|
biçim ile işlev arasındaki bağlılaşık ilişkinin üretimler aracılığıyla açığa çıkarılması (keşfedilmesi)
|
|
15 |
Ekfrasis (Betimleme)
Tasarımın sözlü ya da yazılı olarak ifade edilmesine odaklanılması ve hayvanların barınma alanlarının ekfrasis ile yeniden üretilmesi
|
Maket çalışması üzerinden üç boyutlu olarak izlenebilir kılınan barınma alanının yazılı temsillerinin düşünülmesi
|
|
16 |
FİNAL SINAVI
|
Tasarım günlüğü, höristik yaklaşım paftası, iki boyutlu kompozisyon ve maket çalışmalarının tamamlanması
|
|