Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7İMÇ401Tasarım Stüdyosu V4+4+0610

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilere, şehir merkezinde cadde cephesi olan bodrum ve üst katları olan mevcut bir yapının çevresi ve kullanıcısıyla ilişkilerini dikkate alarak, kültür ve sanat merkezi mekanının işlevlendirilmesi ve konsept geliştirilmesi üzerine tasarım yapma ve sunma becerisi kazandırmaktır.
(2024-2025 Eğitim Öğretim yılı güz döneminde İstanbul Gedik Üniversitesi Pendik Kampüsüne ait kütüphane ve sergi alanı projesi çalışılacaktır.)
Dersin İçeriği Öğrencilerden, belirlenen alanların olanaklarını ve sınırlarını analiz etmeleri, mevcut durumu eskiz ve maket çalışmalarıyla belirlemeleri beklenir. Tasarım problemi ile ilgili derinlemesine araştırma yaparak mekânsal ve işlevsel gereksinimleri belirlemelidirler (kullanıcı profili, farklı yaş aralıklarına ve ilgi alanlarına sahip sosyalleşmeyi ve kültürel bir aktivite yapmayı hedefleyen bireyleri düşünerek). Bağlam, mekân özellikleri, senaryo, iş akışı ve gereksinimlere bağlı olarak bir tasarım kavramı oluşturup, eskiz, maket ve 3 boyutlu programlarla geliştirilmelidir. Biçim, malzeme, renk, doku ve mobilya uygulamaları ile tasarım fikri mekânsal fonksiyonlar, çevre ve kullanıcı ilişkileri düşünülerek oluşturulmalıdır. Kültür ve sanat merkezi ait iç mekân çözümleri, 1/50, 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçekli mimari çizimler, perspektifler ve çalışma maketi ile final sunumuna hazırlanmalıdır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya, eskiz ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
Ön Koşulları ( İMÇ302 )
Dersin Koordinatörü Doç. ZERRİN FUNDA ÜRÜK funda.uruk@gedik.edu.tr
Dersi Verenler Doç.Dr. HAMİDE TEMEL
Doç.Dr. ALMULA KÖKSAL
Öğr.Gör. OĞUZ DEMİRARSLAN
Öğr.Gör. YUSUF TANER GÜLTEKİN
Öğr.Gör.Dr. CAHİT ARSAL ARISAL
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. BAHTİYAR POSTA bahtiyar.posta@gedik.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın.
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın.
Gössel, P. & Leuthäuser, G. (2001). Architecture in 20th century. Köln: Taschen.
Flannery, J. A. (2007). Library design. Kempen: TeNeues.
ektif (2011). Projeler yapılar 4 : kültür yapıları. İstanbul: YEM Yayınları.
Kolektif (2011). Projeler yapılar 5 : müzeler . İstanbul: YEM Yayınları.
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım.
Malcolm Innes, Lighting for Interor Design Design”, İstanbul: YEM Yayın.
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge.
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill.
Silver, P. & Mc Lean, W. (2009). Architekturtechnologie. München: DVA.
Roth, M. (2010). Masterpieces: library architecture + design. Salenstein: Braun.
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd.
Smith, P. (2010). Planning office spaces: a practical guide for managers and designers. London: Laurence King Publishers.
White, E.T. (1986). Space adjacency analysis. London: Architectural Media.
Vidiella, A. (2008). Atlas of office interiors. USA: Rockport Publishers.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 30
Kısa Sınav 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 8 112
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 8 120
Sunum/Seminer Hazırlama 2 8 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 260

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Doğal ve yapılı çevre ile bunların insan deneyimindeki davranış ve mekan kurgusunun üzerindeki etkilerini seçilen mekanının fonksiyon şemasında listeler.
2 Karmaşık tasarım problemlerine konsept ve tasarım geliştirerek çözüm üretir.
3 Mekan tasarımı için geliştirdiği konsept ve tasarımlarını 3 boyutlu modellemeler yardımıyla özgün ve yaratıcı çözümler üretir.
4 İnsan ve çevre sağlığı standartlarına uygun tasarım, yapısal kararlar ve ürün malzeme-renk seçimi ile proje detaylarını belirler.
5 Akustik, aydınlatma, ısıl konfor ve iç mekanda hava kalitesine ilişkin tasarım kararlarının insan sağlığı ve çevre üzerindeki etkilerini belirler.
6 Evrensel tasarım prensiplerine bağlı olarak geliştirmiş olduğu tasarım kararlarını ve sunum çalışmalarını jüri karşısında savunur.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Verilen proje konusu ve mekânlar hakkında bilgilendirme. Öğrencilerin proje konusuyla ilgili stüdyo ortamında araştırma yapmaları Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
2 Mevcut proje örneklerinin incelenmesi; Öğrenci sunumları / GENEL Ortak çalışma alanının; Kullanıcı profilinin tanımlanması, mekânsal ve işlevsel gereksinimlerin araştırılması Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
3 Verilen alanın potansiyellerinin araştırılması; Tasarım kavramının geliştirilmesi; Kavram-biçim-mekân ilişkisi kurma; Mekân organizasyonunun geliştirilmesi; 1/50 kat planları, kesitler ve görünüşlerin çizilmesi Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
4 Verilen alanın potansiyellerinin araştırılması; Tasarım kavramının geliştirilmesi; Kavram-biçim-mekân ilişkisi kurma; Mekân organizasyonunun geliştirilmesi; 1/50 kat planları, kesitler ve görünüşlerin çizilmesi Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
5 Ara Jüri 1 (Kavram ve Yerleşim Jürisi) sunum yok
6 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk, doku, aydınlatma kararlarının tasarıma yansıtılması; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
7 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk, doku, aydınlatma kararlarının tasarıma yansıtılması; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
8 ESKİZ SINAVI yok yok
9 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; 1/10 ve 1/5 ölçekli mobilya sistem detaylarının oluşturulması. Ders içi Etkinlik. Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
10 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; 1/10 ve 1/5 ölçekli mobilya sistem detaylarının oluşturulması. Ders içi Etkinlik. Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
11 Ara Jüri 2 (Ara Sınav Jürisi) sunum yok
12 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; 1/10 ve 1/5 ölçekli mobilya sistem detaylarının oluşturulması. HVAC, aydınlatma ve yangın sistemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
13 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; 1/10 ve 1/5 ölçekli mobilya sistem detaylarının oluşturulması. HVAC, aydınlatma ve yangın sistemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
14 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; 1/10 ve 1/5 ölçekli mobilya sistem detaylarının oluşturulması. HVAC, aydınlatma ve yangın sistemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
15 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; 1/10 ve 1/5 ölçekli mobilya sistem detaylarının oluşturulması. HVAC, aydınlatma ve yangın sistemleri gibi mekanik sistemlerin çalışılması; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması yok
16 final jüri sunum yok

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 4 3
Ö1 5 4 2 5 2 2 2 5
Ö2 5 5 3 3 3 3 3 5
Ö3 4 5 5 5 5 4
Ö4 4 5 5 5 4
Ö5 5 5 4
Ö6 5 5 5 5 5 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240814&curProgID=5718&lang=tr