Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4İMÇ202Tasarım Stüdyosu II4+4+0610

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilere, şehir merkezinde mevcut bir yapının çevresi ve kullanıcısıyla ilişkilerini dikkate alarak, bir mağaza mekanının işlevlendirilmesi ve konsept geliştirilmesi üzerine tasarım yapma ve sunma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Öğrencilerden, belirlenen alanların olanaklarını ve sınırlarını analiz etmeleri, mevcut durumu eskiz ve maket çalışmalarıyla belirlemeleri beklenir. Tasarım problemi ile ilgili derinlemesine araştırma yaparak mekânsal ve işlevsel gereksinimleri belirlemelidirler (Farklı ürün, sunum, satış gereksinimleri olan firmalar araştırılarak bir firma, ürün ya da hizmet seçimi yapılacaktır. Sunulan ürün ya da hizmet, firmanın kurum kimliği ve müşteri profili/yoğunluğu tasarım kavramının şekillenmesinde etkili olacaktır). Tasarımda ana işlevin alışveriş mekânı olacağı, ancak seçime bağlı olarak çeşitli yan işlevlerin de eklenebileceği (sergi, oyun alanı, kafe, ürün deneme birimleri, deneyim alanları vb.) düşünülmelidir. Tasarım konsepti/kavramı ve mağazanın sunduğu olanaklar öğrencinin konu ve firma ile ilgili derinlemesine araştırmaları sonrasında belirlenecektir. Biçim, malzeme, renk, doku ve mobilya uygulamaları ile tasarım fikrini fiziksel çevreye yansıtır; mekâna bir anlam ve özgünlük kazandırır. Mağazaya dair iç mekân çözümlerini 1/100, 1/50, ve 1/20 ölçekli mimari çizimler, perspektifler ve çalışma maketi ile final sunumuna hazırlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya, eskiz ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
Ön Koşulları ( İMÇ201 )
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Neslihan YILDIZ neslihan.yildiz@gedik.edu.tr
Dersi Verenler Doç.Dr. Neslihan YILDIZ neslihan.yildiz@gedik.edu.tr
Öğr.Gör. Elçin Saliha YILDIZ UYSAL imc@gedik.edu.tr
Doç.Dr. Şenay ÇABUK imc@gedik.edu.tr
Öğr.Gör. Reyda ÖR imc@gedik.edu.tr
Öğr.Gör. Seda KOCAOĞLAN imc@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Ayşe CANSU ayse.cansu@gedik.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Aihong, L. (2015),Luxury store design, Artpower İnternational
Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın.
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın.
Drew Plunkett Laurence King, Detail In Contemporary Retail Design,2012. Retail Space 2/Masters Interior Design, Jtart Publishing.
Gössel, P. & Leuthäuser, G. (2001). Architecture in 20th century. Köln: Taschen.
Joidio, P. (2015), Shopping Architecture Now, Taschen
Interior Spaces: Space, Light, Material / ed. C. Schittich, Munchen: Edition detail, 2002.
Lynne Mesher, Feyza Akder (Çevirmen), İç Mekan Tasarımında Mağaza Tasarımı, Literatür Yayıncılık, 2013.
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım.
Malcolm Innes, Lighting for Interor Design”, İstanbul: YEM Yayın.
Mesher, L. (2013), İç Mekan Tasarımında Mağaza Tasarımı, İstanbul: Literatür yayıncılık
Otto Riewoldt, Jennifer Hudson, Retail Design, Te Neues Pub Group, 2000.
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge.
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill.
Shepard, J. (2012), Stores of the year no:19, RSD Publishing
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd.
White, E.T. (1986). Space adjacency analysis. London: Architectural Media.
archdaily.com , archilovers.com , architonic.com , dezeen.com , design4retail.co.uk
openbuildings.com , retaildesigndiva.com , retaildesignblog.net

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 30
Kısa Sınav 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 8 112
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 8 120
Sunum/Seminer Hazırlama 2 8 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 260

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Doğal ve yapılı çevre ile bunların insan deneyimindeki davranış ve mekan kurgusunun üzerindeki etkilerini seçilen mekanın fonksiyon şemasında listeler
2 Konsept ve araştırma sonuçlarında karşılaşılan çoklu fikirlerinden yorumlar yaparak, tasarım süreçlerine kullanır
3 Karmaşık tasarım problemlerine konsept ve tasarım geliştirerek çözüm üretir.
4 Mekan tasarımı için geliştirdiği konsept ve tasarımlarını 3 boyutlu modellemeler ve maketler yardımıyla özgün ve yaratıcı çözümler üreterek görselleştirir.
5 İnsan ve çevre sağlığı standartlarına uygun tasarım ve ürün-malzeme-renk seçimi ile proje detaylarını belirler.
6 İnsan faktörleri, ergonomi ve evrensel tasarım prensiplerine bağlı olarak geliştirmiş olduğu tasarım kararlarını ve sunum çalışmalarını jüri karşısında savunur.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş: Proje konusun verilmesi
2 Kavram ve leke yerleşim eskizleri
3 Kavram ve leke yerleşim eskizleri
4 Kavram ve leke yerleşim eskizleri
5 Ara Jüri 1 (Kavram ve Yerleşim Jürisi)
6 Eylem (işlev) ve donatı kritikleri
7 Eylem (işlev) ve donatı kritikleri
8 Eylem (işlev) ve donatı kritikleri
9 Ara Jüri 2 (Ara Sınav Jürisi)
10 Çevresel bileşenler üzerinden çalışmalar(renk, doku, malzeme, aydınlatma, iklimlendirme vb.) Detay çizimleri Sunum çalışmaları
11 Çevresel bileşenler üzerinden çalışmalar(renk, doku, malzeme, aydınlatma, iklimlendirme vb.) Detay çizimleri Sunum çalışmaları
12 Çevresel bileşenler üzerinden çalışmalar(renk, doku, malzeme, aydınlatma, iklimlendirme vb.) Detay çizimleri Sunum çalışmaları
13 Çevresel bileşenler üzerinden çalışmalar(renk, doku, malzeme, aydınlatma, iklimlendirme vb.) Detay çizimleri Sunum çalışmaları
14 Final Jürisi öncesi son kritik ve değerlendirme

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 5 5 4 4
Ö2 5 5 5 4 4 2 5
Ö3 5 5 3 5 4 5 2 2 5
Ö4 5 5 2 1 4 2 5
Ö5 5 5 5 3 4
Ö6 5 5 5 4 4 5 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240835&curProgID=5718&lang=tr