Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3İMÇ201Tasarım Stüdyosu I4+4+0610

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilere, farklı kültürel bir çevrede kullanıcısıyla ilişkilerini dikkate alarak verilen mevcut bir konut mekanının işlevlendirilmesi ve konsept geliştirilmesi üzerine tasarım yapma ve sunma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Öğrencilerden, belirlenen alanların olanaklarını ve sınırlarını analiz etmeleri (verilen alanın Türkiye dışında bir yer olarak değerlendirilmesi, oluşturulacak senaryoda farklı kültür, coğrafya ve iklimin dikkate alınması gerekmektedir) mevcut durumu eskiz ve maket çalışmalarıyla belirlemeleri beklenir. Tasarım problemi ile ilgili derinlemesine araştırma yaparak mekânsal ve işlevsel gereksinimleri belirlemelidirler. Tasarımın ilk aşamasında kullanıcı profilinin tanımlanması; kullanıcı profilinin sosyo-kültürel ve ekonomik özellikleri, günlük rutinleri ve gereksinimleri göz önünde bulundurularak bir senaryo hazırlanması beklenmektedir. Kullanıcı(lar) profili tasarım konseptinin/kavramının şekillenmesinde etkili olacaktır. Tasarım konsepti/kavramı ve konutun sunduğu olanaklar öğrencinin konu ile ilgili derinlemesine araştırmaları sonrasında belirlenecektir. Biçim, malzeme, renk, doku ve mobilya uygulamaları ile tasarım fikrini fiziksel çevreye yansıtır; mekâna bir anlam ve özgünlük kazandırır. Konuta dair iç mekân çözümlerini 1/100, 1/50 ve 1/20 ölçekli mimari çizimler, perspektifler ve çalışma maketi ile final sunumuna hazırlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya, eskiz ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Neslihan YILDIZ neslihan.yildiz@gedik.edu.tr
Dersi Verenler Doç.Dr. Neslihan YILDIZ neslihan.yildiz@gedik.edu.tr
Öğr.Gör. Reyda ÖR imc@gedik.edu.tr
Doç.Dr. Şenay ÇABUK imc@gedik.edu.tr
Öğr.Gör. Seda KOCAOĞLAN imc@gedik.edu.tr
Öğr.Gör. Elçin Saliha YILDIZ UYSAL imc@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Ayşe CANSU ayse.cansu@gedik.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
Ching, D.K. (1995). İç mekân tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın.
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekân ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın.
Chris Grimley & Mimi Love, Color Space Style
Eldem, S., H. (2005), Yapı I-II-III-IV, İstanbul: Birsen Yayınevi
Gössel, P. & Leuthäuser, G. (2001). Architecture in 20th century. Köln: Taschen.
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım.
Malcolm Innes, Lighting for Interor Design”, İstanbul: YEM Yayın.
Mini homes = - LOFT Pub., Barcelona: 2011
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge.
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill.
Rob Gregory, Key Contemporary Buildings
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd.
Thomas C. Wang, Plan and Section Drawing
White, E.T. (1986). Space adjacency analysis. London: Architectural Media.
archdaily.com, archilovers.com, architonic.com, dezeen.com, openbuildings.com

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 30
Kısa Sınav 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 8 112
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 8 120
Sunum/Seminer Hazırlama 2 8 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 260

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Doğal ve yapılı çevre ile bunların insan deneyimindeki davranış ve mekan kurgusunun üzerindeki etkilerini seçilen mekanın fonksiyon şemasında listeler.
2 Konsept ve araştırma sonuçlarında karşılaşılan çoklu fikirlerden yorumlar yaparak, tasarım süreçlerinde kullanır.
3 Karmaşık tasarım problemlerine konsept ve tasarım geliştirerek çözüm üretir.
4 Farklı kültür, coğrafya ve iklimde yer alan konut tasarımı için geliştirdiği konsept ve tasarımı, maketler yardımıyla özgün ve yaratıcı çözümler üreterek görselleştirir.
5 İnsan ve çevre sağlığı standartlarına uygun tasarım ve ürün-malzeme-renk seçimi ile proje detaylarını belirler.
6 . İnsan faktörleri, ergonomi ve evrensel tasarım prensiplerine bağlı olarak geliştirmiş olduğu tasarım kararlarını ve sunum çalışmalarını jüri karşısında savunur.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Verilen proje konusu ve mekânlar hakkında bilgilendirme. Öğrencilerin proje konusuyla ilgili stüdyo ortamında araştırma yapmaları
2 Mevcut proje örneklerinin incelenmesi; Öğrenci sunumları / GENEL Ortak çalışma alanının; Kullanıcı profilinin tanımlanması, mekânsal ve işlevsel gereksinimlerin araştırılması Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
3 Verilen alanın potansiyellerinin araştırılması; Tasarım kavramının geliştirilmesi; Kavram-biçim-mekân ilişkisi kurma; Mekân organizasyonunun geliştirilmesi; 1/50 kat planları, kesitler ve görünüşlerin çizilmesi Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
4 Verilen alanın potansiyellerinin araştırılması; Tasarım kavramının geliştirilmesi; Kavram-biçim-mekân ilişkisi kurma; Mekân organizasyonunun geliştirilmesi; 1/50 kat planları, kesitler ve görünüşlerin çizilmesi Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
5 Ara Jüri 1 (Kavram ve Yerleşim Jürisi) Jüri hazırlığının tamamlanması
6 İç mekân çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk ve doku kararlarının tasarıma yansıtılması; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
7 İç mekân çözümlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi; Tasarım kavramı ile ilişkili malzeme, renk ve doku kararlarının tasarıma yansıtılması; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
8 ESKİZ SINAVI Eskiz sınavı için gerekli çizim malzemelerinin getirilmesi
9 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi Ders içi etkinlik Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
10 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
11 Ara Jüri 2 (Ara Sınav Jürisi) Jüri hazırlığının tamamlanması
12 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
13 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
14 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
15 İç mekân çözümlerinin 1/50 ve 1/20 ölçekte çizilmesi; Ölçekli çizimler, A0 boyutunda sunum paftası çalışması
16 Final Jürisi öncesi son kritik ve değerlendirme Final Jüri tarihi o dönemin akademik takvimine göre belirlenir ve duyurulur. Final jüri hazırlığının tamamlanması, A0 boyutunda sunum paftası hazırlığının tamamlanması.

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 5 5 4 4
Ö2 5 5 5 4 4 2 5
Ö3 5 5 4 5 4 5 2 2 5
Ö4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4
Ö5 5 5 5 3 4
Ö6 5 5 5 4 4 5 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240844&curProgID=5718&lang=tr