Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2İMÇ108Tasarım Stüdyosuna Giriş2+4+045

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilere, insan odaklı tasarım prensiplerini ve uygulamalarını öğretmeyi, öğrencilerin kullanıcı ihtiyaçlarını anlayarak iç mimari ve çevresel tasarım ilkelerini projelerinde uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Öğrencilerden, belirlenen alanlarda bir sanat galerisi tasarımı kurgulamaları ve bu kurguya ek işlev yüklemeleri (satış çevresi, kütüphane, kafe vb.) beklenmektedir. Ders, tasarım ve tasarım sürecinin tanımlanmasıyla başlar, ardından insan odaklı tasarım prensipleri ve iç mimari ile çevresel tasarımın temel kavramları üzerinde durur. Öğrenciler, sanat galerisi tasarımı için gereken temel gereksinimleri ve bu tür mekânların kullanıcı ihtiyaçlarını analiz eder. Projenin tanıtımı ve kullanıcı araştırmaları yapılır; bu süreçte galeri ziyaretçileri ve personelin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak kullanıcı profilleri oluşturulur. Tasarım sürecinin aşamaları olan tanımlama, araştırma ve fikir geliştirme gibi temel süreçler incelenir ve uygulanır. Öğrenciler, projelerinde geribildirimleri değerlendirerek tasarımlarını bu doğrultuda iyileştirir. Dersin sonunda, öğrenciler sanat galerisi tasarımına dair iç mekân kararlarını 1/100 ve 1/50 ölçekli teknik anlatımlar, perspektifler ve maketler ile final sunumuna hazırlar. Böylece dersin genel değerlendirmesi gerçekleştirilir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya, eskiz ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Selva BAŞÇI selva.basci@gedik.edu.tr
Dersi Verenler Öğr.Gör. Seda KOCAOĞLAN imc@gedik.edu.tr
Öğr.Gör. Elçin Saliha YILDIZ UYSAL imc@gedik.edu.tr
Doç.Dr. Neslihan YILDIZ imc@gedik.edu.tr
Dr. Öğretim Üyesi Sevtap ELMAS imc@gedik.edu.tr
Dr. Öğretim Üyesi Selva BAŞÇI selva.basci@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Furkan BAŞARAN furkan.basaran@gedik.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Bitgood, S. (2013). Attention and value: Keys to understanding museum visitors. Left Coast Press.
Carbonell, B. M. (Ed.). (2004). Museum studies: An anthology of contexts. Wiley-Blackwell.
Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın.
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın.
Falk, J. H., & Dierking, L. D. (2000). Learning from museums: Visitor experiences and the making of meaning. AltaMira Press.
Dean, D. (1994). Museum exhibition: Theory and practice. Routledge.
Hein, G. E. (1998). Learning in the museum. Routledge.
Hooper-Greenhill, E. (1994). Museums and their visitors. Routledge.
Karp, I., Kratz, C. A., Szwaja, L., & Ybarra-Frausto, T. (Eds.). (2006). Museum frictions: Public cultures/global transformations. Duke University Press.
Black, G. (2005). The engaging museum: Developing museums for visitor involvement. Routledge.
Bogle, E. D. (2013). Museum exhibition planning and design. AltaMira Press.
Lewis, G. (1992). Interpreting for park visitors. Eastern National Park & Monument Association.
Lord, B., & Lord, G. D. (Eds.). (2001). The manual of museum planning. AltaMira Press.
Lord, B., Lord, G. D., & Martin, L. (Eds.). (2012). Manual of museum exhibition. Rowman & Littlefield.
McLean, K. (1993). Planning for people in museum exhibitions. Association of Science-Technology Centers.
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge.
Parman, A. (Ed.). (2010). Exhibit makeovers: A do-it-yourself workbook for small museums. Rowman & Littlefield.
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill.
Rob Gregory, Key Contemporary Buildings
Serrell, B. (1996). Exhibit labels: An interpretive approach. AltaMira Press.
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd.
Thomas C. Wang, Plan and Section Drawing
Dersin öğretim elemanı tarafından önerilmiş kaynaklar
%15 katkı oranında 2 Jüri, %10 katkı oranında eskiz sınavı ve %60 katkı oranında final jürisi

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 30
Kısa Sınav 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 6 84
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 2 24
Sunum/Seminer Hazırlama 2 6 12
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 132

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sanat ve tasarım konularını anlar ve bu bilgileri insan odaklı tasarım ilkeleri ile bütünleştirerek mekan kurgusu üzerindeki etkilerini seçilen mekanın fonksiyon şemasında listelemeyi öğrenir.
2 Kullanıcı profilleri oluşturma becerisini kazanarak, tasarımlarında kullanıcı deneyimlerini ön planda tutar. Çözüm üretir, fikir üretir.
3 İç mimari tasarımın temel kavramlarını tanımlar ve bu kavramları projelerinde uygulamayacak biçimde analiz eder.
4 Mekan tasarımında işlevsel ve estetik çözümler geliştirerek tasarım öğeleri ve ilkelerini etkili bir şekilde kullanır.
5 Tasarım sürecinin aşamalarını (tanımlama, araştırma, fikir geliştirme vb.) anlar ve projelerinde uygular.
6 Tasarım sürecinde, değerlendirme becerisi kazanarak uzman görüşlerini tasarım süreçlerine entegre ederek tasarımın işlevselliğini ve estetik değerini iyileştirir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Proje konusunun açıklanması, sınırlarının belirginleştirilmesi ve sanat galerisi ziyareti
2 Proje konusunun sınıf ortamında araştırılması, sunulması ve tartışılması Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları
3 Proje konusuna bağlı olarak kavram belirlenmesi ve kavram-biçim ilişkisinin kurulması Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları
4 Kurulan ilişki üzerinden fonksiyon şemasının oluşturulması Konsept, moodboard, 1/50 planlar ve kesit çalışmaları
5 Ara Jüri 1 (Kavram ve Yerleşim Jürisi) Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları
6 Oluşturulan fonksiyon şeması üzerinden mekânsal organizasyonun geliştirilmesi Ölçekli çizimler
7 Geliştirilen mekânsal organizasyon üzerinden projedeki katların/kotların kurgulanması Ölçekli çizimler
8 ESKİZ SINAVI Eskiz sınavı için gerekli çizim malzemelerinin getirilmesi
9 İç mekân kararlarının 1/100 ölçekte geliştirilmesi Ölçekli çizimler
10 İç mekân kararlarının 1/100 ölçekte geliştirilmesi Ölçekli çizimler
11 Ara Jüri 2 (Ara Sınav Jürisi) Jüri hazırlığının tamamlanması
12 Seçilen çevrenin 1/50 ölçekte geliştirilmesi Ölçekli çizimler
13 Seçilen çevrenin 1/50 ölçekte geliştirilmesi Ölçekli çizimler
14 Projenin perspektifler ve maketler aracılığıyla ifade edilmesi Ölçekli çizimler
15 Projenin perspektifler ve maketler aracılığıyla ifade edilmesi Ölçekli çizimler
16 Final Jürisi öncesi son kritik ve değerlendirme Final Jüri tarihi o dönemin akademik takvimine göre belirlenir ve duyurulur. Final jüri hazırlığının tamamlanması

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 3 4
Ö2 2 4 1 4 3 1 1 1
Ö3 3 5 2 5 4 1 1 2
Ö4 1 5 5 2 4
Ö5 3 5 4
Ö6 3 4 5 5 5 5 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=240861&curProgID=5718&lang=tr