Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere, insan odaklı tasarım prensiplerini ve uygulamalarını öğretmeyi, öğrencilerin kullanıcı ihtiyaçlarını anlayarak iç mimari ve çevresel tasarım ilkelerini projelerinde uygulama becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerden, belirlenen alanlarda bir sanat galerisi tasarımı kurgulamaları ve bu kurguya ek işlev yüklemeleri (satış çevresi, kütüphane, kafe vb.) beklenmektedir. Ders, tasarım ve tasarım sürecinin tanımlanmasıyla başlar, ardından insan odaklı tasarım prensipleri ve iç mimari ile çevresel tasarımın temel kavramları üzerinde durur. Öğrenciler, sanat galerisi tasarımı için gereken temel gereksinimleri ve bu tür mekânların kullanıcı ihtiyaçlarını analiz eder. Projenin tanıtımı ve kullanıcı araştırmaları yapılır; bu süreçte galeri ziyaretçileri ve personelin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak kullanıcı profilleri oluşturulur. Tasarım sürecinin aşamaları olan tanımlama, araştırma ve fikir geliştirme gibi temel süreçler incelenir ve uygulanır. Öğrenciler, projelerinde geribildirimleri değerlendirerek tasarımlarını bu doğrultuda iyileştirir. Dersin sonunda, öğrenciler sanat galerisi tasarımına dair iç mekân kararlarını 1/100 ve 1/50 ölçekli teknik anlatımlar, perspektifler ve maketler ile final sunumuna hazırlar. Böylece dersin genel değerlendirmesi gerçekleştirilir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya, eskiz ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğretim Üyesi Selva BAŞÇI selva.basci@gedik.edu.tr
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Seda KOCAOĞLAN imc@gedik.edu.tr Öğr.Gör. Elçin Saliha YILDIZ UYSAL imc@gedik.edu.tr Doç.Dr. Neslihan YILDIZ imc@gedik.edu.tr Dr. Öğretim Üyesi Sevtap ELMAS imc@gedik.edu.tr Dr. Öğretim Üyesi Selva BAŞÇI selva.basci@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Arş.Gör. Furkan BAŞARAN furkan.basaran@gedik.edu.tr
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Bitgood, S. (2013). Attention and value: Keys to understanding museum visitors. Left Coast Press. Carbonell, B. M. (Ed.). (2004). Museum studies: An anthology of contexts. Wiley-Blackwell. Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın. Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın. Falk, J. H., & Dierking, L. D. (2000). Learning from museums: Visitor experiences and the making of meaning. AltaMira Press. Dean, D. (1994). Museum exhibition: Theory and practice. Routledge. Hein, G. E. (1998). Learning in the museum. Routledge. Hooper-Greenhill, E. (1994). Museums and their visitors. Routledge. Karp, I., Kratz, C. A., Szwaja, L., & Ybarra-Frausto, T. (Eds.). (2006). Museum frictions: Public cultures/global transformations. Duke University Press. Black, G. (2005). The engaging museum: Developing museums for visitor involvement. Routledge. Bogle, E. D. (2013). Museum exhibition planning and design. AltaMira Press. Lewis, G. (1992). Interpreting for park visitors. Eastern National Park & Monument Association. Lord, B., & Lord, G. D. (Eds.). (2001). The manual of museum planning. AltaMira Press. Lord, B., Lord, G. D., & Martin, L. (Eds.). (2012). Manual of museum exhibition. Rowman & Littlefield. McLean, K. (1993). Planning for people in museum exhibitions. Association of Science-Technology Centers. Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge. Parman, A. (Ed.). (2010). Exhibit makeovers: A do-it-yourself workbook for small museums. Rowman & Littlefield. Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill. Rob Gregory, Key Contemporary Buildings Serrell, B. (1996). Exhibit labels: An interpretive approach. AltaMira Press. Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd. Thomas C. Wang, Plan and Section Drawing
|
|
Dersin öğretim elemanı tarafından önerilmiş kaynaklar
|
|
%15 katkı oranında 2 Jüri, %10 katkı oranında eskiz sınavı ve %60 katkı oranında final jürisi
|
|