Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Tahribatsız Muayene
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
1- Manyetik muayene becerisinin sağlanması 2- Gerekli standartlar ve raporlama hakkında bilgi sahibi olunması
|
Dersin İçeriği
|
üzey hatalarının tespiti için kullanılan bir muayene metodudur. Hataların muayene yüzeyine açık olması gerekmez.Muayene yüzeyine bir manyetik akı uygulanması durumunda yüzeyde bulunan süreksizlikler üzerinde, yüzeyde konumlanma durumuna bağlı olarak, kaçak akı oluşur. Bu arada muayene yüzeyine ferromanyetik tozlar serpilirse bu tozlar kaçak akılar tarafında çekilerek süreksizlikler üzerinde toplanır. Böylece süreksizliklerin yerleri tespit edilebilir.Ferromanyetik bütün malzemelere uygulanabilir.Ferromanyetik olmayan malzemelere uygulanamaz. Süreksizlik uygulanan manyetik alan yönüne uygun açıda konumlanmamış durumda ise belirlenemez. Büyük parçalar için çok yüksek mıknatıslama akımları gerekebilir. Muayene yüzeyinin çok pürüzlü olması sonucu olumsuz etkiler. Muayene yüzeyinde boya veya kaplama varsa bunun kalınlığı muayene sonucunu doğrudan etkiler. Genellikle muayene sonucunda mıknatıslık giderimi ve son temizlik gibi ilave işlemler yapılması gerekir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr.Gör. Yağızer YAVUZ https://www.gedik.edu.tr/akademik-birimler/yuksekokullar/gedik-meslek-yuksekokulu/tahribatsiz-muayene/akademik-kadro yagizer.yavuz@gedik.edu.tr
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Yağızer YAVUZ https://www.gedik.edu.tr/akademik-birimler/yuksekokullar/gedik-meslek-yuksekokulu/tahribatsiz-muayene/akademik-kadro yagizer.yavuz@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Tahribatsız Muayeneler Ahmet Topuz, YTÜ yayını 1993 GEV Manyetik Muayene Eğitim Notu Non Destructive Testing and Quality Control Vol 17,Metals and Handbook, 10th ed ASM 1989
|
|
anlatım,soru,cevap, uygulama
|
|
|
|
|
|
vize, final sınavı
|
Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri
|
%20
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%70
|
|
|