Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3ANS281Sporda Teknik, Taktik Öğretimi2+0+02313.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Antrenörlük Eğitimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, spor branşlarında teknik ve taktik becerilerin öğretiminde kullanılan yöntem, strateji ve yaklaşımları öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, farklı teknik ve taktik öğretim modellerini uygulayabilme, oyun yapısını çözümleyebilme ve sportif performansa yönelik uygun öğretim planları tasarlayabilme yeterliliğini geliştirir.
Dersin İçeriği Ders kapsamında; teknik ve taktik kavramları, öğretim yöntemleri ve modelleri, oyun çözümleme yaklaşımları, performansa dayalı öğretim stratejileri, oyun içinde karar verme ve problem çözme süreçleri, farklı yaş ve seviye gruplarına uygun öğretim planlarının hazırlanması ve uygulama örnekleri ele alınır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi ONUR TÜTÜNCÜ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Mühendislik Bilimleri %10
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %20
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 1 2 2
Ödevler 1 2 2
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Proje 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 66

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Teknik ve taktik kavramlarını tanımlar.
2 Teknik ve taktik öğretimi için uygun yöntem ve stratejileri seçer.
3 Farklı branşlarda oyun çözümlemesi yapar.
4 Performans düzeyine uygun öğretim planları tasarlar.
5 Oyunda karar verme ve problem çözme süreçlerini analiz eder.

 
Ders Konuları
Veri yok

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=250260&curProgID=75&lang=tr