Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6ANT342Engellilerde Performans Ölçme ve Değerlendirme3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Antrenörlük Eğitimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, engelli bireylerin performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Farklı Spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçları ele alınmaktadır.
Dersin İçeriği Ölçmenin tanımı ve önemi, ölçmenin temelleri, ölçekler, ölçme hatası (ölçeklerin yapısı ve seçiciliği), bilişsel ve duyuşsal davranışın ölçülmesi, psiko motor davranışın ölçülmesi, değerlendirme, motor performans testlerinin yapısı ve seçiciliği, spor beceri testlerinin değerlendirilmesi, özel alanlarda ölçme konularını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. halil korkmaz
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi ÇAĞLA KARACAN ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kendal, D. R., Gruber, J. J. Ve Johson, R. E. (1987). Measurement and Evaluation For Physical Educatiers (2nd. Ed.), Illinois: Human Kinetics.
Çebi M. Engelli Sporcularda Performans. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara 2016
Ara sınav (%40), Final sınavı (%60)

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %25
Alan Bilgisi %75

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 14 3 42
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 118

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama
2 Engelli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme
3 Testler, ölçme ve değerlendirme arasındaki ilişkilere ilişkin bilgiye sahiptir
4 Ölçme hatalarını tanımlar
5 Ölçme ve değerlendirme arasındaki farklılıkları ortaya koyar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Engelli Tanımlaması Dünya' da Engellilik ve Türkiye 'de Engellilik Sunum Hazırlanması Özer, D. (2020). Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Yayıncılık. Ankara.
2 Engellilik ile ilgili kavramlar Zihinsel Engelliler Federasyonu Türkiye İşitme Engelliler Federasyonu Türkiye Görme Engelliler Federasyonu Türkiye Bedensel Engelliler Federasyonu Sunum Hazırlanması Özer, D. (2020). Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Yayıncılık. Ankara. http://www.tbesf.org.tr/ https://www.engellilerkonfederasyonu.org.tr/ http://engellifederasyonu.org/
3 Engelli grupları ve engelli oluş nedenleri Aslan Ş. (2018). Hafif Zihinsel Engelli Ergenlerde Spor ve Motor Beceriler. Akademisyen Kitabevi Ankara.
4 Engelli Grupları ve oluş nedenleri Engellilik ve Spor Sunum Hazırlanması Uygulama Yapılması Aslan Ş. (2018). Hafif Zihinsel Engelli Ergenlerde Spor ve Motor Beceriler. Akademisyen Kitabevi Ankara.
5 İşitme Engellilerde Spor Görme Engellilerde Spor Bedensel Engellilerde Spor Sunum Hazırlanması Yanardağ, M., & Yılmaz, İ. (2017). Özel gereksinimli öğrenciler için fiziksel eğitim ve spor. Pegem Atıf İndeksi, 1-420.
6 Sporun Engelli bireyler için sağladığı yararlar (Biyolojik, psikolojik, sosyal) Sunum, Video Hazırlanması Yanardağ, M., & Yılmaz, İ. (2017). Özel gereksinimli öğrenciler için fiziksel eğitim ve spor. Pegem Atıf İndeksi, 1-420.
7 Engellilerin yaptıkları spor dalları Sunum, Video Hazırlanması Yanardağ, M., & Yılmaz, İ. (2017). Özel gereksinimli öğrenciler için fiziksel eğitim ve spor. Pegem Atıf İndeksi, 1-420.
8 Ara sınav
9 Fizyolojik ve Motorik Ölçümlerin Önemi Sunum Hazırlama Çebi M. (2016) Engelli Sporcularda Performans. Spor Yayınevi ve Kitabevi Ankara.
10 Spirometrik İncelemeler, Solunum Fonksiyon Testleri, Antrenmna ve solunum, egzersizin solunuma etkileri Sunum Hazırlama Çebi M. (2016) Engelli Sporcularda Performans. Spor Yayınevi ve Kitabevi Ankara.
11 Reaksiyon Zamanı, Denge ve çeşitleri Reaksiyon ve denge üzerine literatür inceleme Literatür araştırmaları Çebi M. (2016) Engelli Sporcularda Performans. Spor Yayınevi ve Kitabevi Ankara.
12 Performans Belirleyici örnek ölçümler Uygulama Çebi M. (2016) Engelli Sporcularda Performans. Spor Yayınevi ve Kitabevi Ankara.
13 Duyuşsal ve Psikomotor Özelliklerin Ölçülmesi Sunum Çebi M. (2016) Engelli Sporcularda Performans. Spor Yayınevi ve Kitabevi Ankara.
14 Engellilerde performans verileri Sunum Çebi M. (2016) Engelli Sporcularda Performans. Spor Yayınevi ve Kitabevi Ankara.
15 Literatür Tarama
16 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 4 2 2 3 1
Ö1 2 2
Ö2 1 3
Ö3
Ö4 4 2
Ö5 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85342&curProgID=75&lang=tr