Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2ANT106Doğa Sporları1+2+025

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Antrenörlük Eğitimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Doğa sporlarını tanıtmak, doğaya karşı duyarlılığı geliştirmek, doğal kaynakları korumayı ve yaşatmayı öğretmek. Doğa koşullarında yaşama, zorluklarla mücadele, sabır ve doğru karar verme becerilerini geliştirmek. İşbirliği ve birlikte çalışma tutum ve davranışlarını geliştirme. Doğanın sakinlik de dinginliğini günlük yaşamına yansıtmayı öğrenme.
Dersin İçeriği Doğa yürüyüşü, Doğada koşarak hedef bulma(Orienteering), kaya tırmanışı-dağcılık, kayak, Su sporları, yelken, rafting ve benzeri spor dallarını tanıtmak koşulların uygunluğuna göre bu spor türlerinde bir haftalık ya da hafta sonları uygulamalı kamp eğitimi şeklinde gerçekleştirilir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. İsmihan Asil Özbay
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Hildebrand, R., Curtis, R., The Backpacker s Field Manual. Tree Rivers Press, New York 1998. ISBN 0-517-88783-5
Rohnke,K., Cowstails and Cobras II, A Guide to Games, Initiatives, Ropes Courses, & Adventure Curriculum. Kendall/Hunt Publishing Company, Dubuque Iowa, 2002. ISBN: 0-8403-5434-7
Burns,B., Burns, M., Wilderness Navigation., The Mounteneers, Seattle, WA 1999. ISBN:0-89886-628-4
Winner, K., Windsurfing, (Outdoor Pursuit series) Human Kinetics,1995., ISBN:087322-760-3
Harb, H. R., Anyone can be an Expert Skier 1, the New Way to Ski. Hatherleigh Press, Long Island City NY 2001., ISBN: 1-87826-177-5.
Örgün Eğitim
Aktif katılım ve uygulama bilgi ve becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesi

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 1 44

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Düzenli, uyumlu ve paylaşımcı tutum ve davranış gösterir.
2 Özgüvenli, dayanışmacı ve karar verme becerilerinde yetkindir,
3 Doğal kaynakları koruma ve yaşatmada duyarlıdır.
4 Doğaya uyum, keşfetme, mücadele, dutum ve davranışlarını kullanır.
5 İç huzuru ve yaşama sevincine sahiptir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Birinci gün: Sabah sporu- Doğa Yürüyüşü, Hedef bulma(kuramsal), Harita, Pusula altimetre ve GPS kullanma.
2 İkinci gün: Sabah Sporu, Kısa mesafeli doğa Yürüyüşü ve Hedef Bulma Uygulama
3 Üçüncü gün: Sabah Sporu, yarım günlük doğa yürüyüşü uygulaması.
4 Dördüncü gün: Sabah Sporu, yarım günlük oşarak hedef bulma (Orienteering)uygulaması
5 Beşinci gün: Sabah Sporu, Trekking_Orienteering büyük uygulama ve yarışma.
6 Altıncı gün: Sabah Sporu, Çevre gezisi, Mağaracılık.
7 Yedinci gün: Sabah Sporu, Değerlendirme, Dönüş hazırlıkları, Okula dönüş.
8 vizeler
9 Doğcılık fizyolojisi
10 Dağcılık psikolojisi
11 Doğa rekreasyonu
12 Doğa sporu aktivitelerinin düzenlenmesinde örgütsel yaklaşım ve stratejik yaklaşımlar
13 Doğa sporu organizasyon ve planlama
14 final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 5 4 4
Ö2 5 4 4
Ö3 4 3 3
Ö4 5 4 3
Ö5 4 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85429&curProgID=75&lang=tr