Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6BEÖ304Doğa Sporları1+2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Doğa sporlarını tanıtmak, doğaya karşı duyarlılığı geliştirmek, doğal kaynakları korumayı ve yaşatmayı öğretmek. Doğa koşullarında yaşama, zorluklarla mücadele, sabır ve doğru karar verme becerilerini geliştirmek. İşbirliği ve birlikte çalışma tutum ve davranışlarını geliştirme. Doğanın sakinlik de dinginliğini günlük yaşamına yansıtmayı öğrenme.
Dersin İçeriği Doğa sporlarının temel teori ve uygulama bilgi ve becerilerini kazandıran, seçilen doğa sporlarında uzmanlaşmayı hedef alan bir derstir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi MERVE BAL
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Buzbaş,Ö., Yüksekler, Büke Yayınları,İst, 2001.
Curtis, R., The Backpacker’s Field Manual, Three Rivers Press, U.S.A., 1998.
Burns, M., Wilderness Navigation, The Mountaineers Press, U.S.A., 1999.
Gass,M.; Priest,S., Effective Leadership in Adventure Programming, Human Kinetics Pub., U.S.A.,1997.
Leating,E.C, Outdoor Education, Govermant Prinder, U.S.A., 1979.
Örgün Eğitim
Alan uygulamalarının değerlendirilmesi

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 40 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 60 % 0
Toplam :
100
% 0

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 10 3 30
Uygulama 20 3 60
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Düzenli, uyumlu ve paylaşımcı tutum ve davranış gösterir.
2 Özgüvenli, dayanışmacı ve karar verme becerilerinde yetkindir,
3 Doğal kaynakları koruma ve yaşatmada duyarlıdır.
4 Doğaya uyum, keşfetme, mücadele, dutum ve davranışlarını kullanır.
5 İç huzuru ve yaşama sevincine sahiptir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Doğa Sporlarına Genel Bakış
2 Doğa Sporları öncesinde ve sırasında uygulanacak esaslar, kullanılan malzemeler
3 Mağaracılık tarihçesi ve sınıflandırılması
4 Mağaracılıkta kullanılan bireysel ve teknik malzemeler
5 Uluslar arası mağara sembolleri
6 İple iniş ve çıkış yöntemleri
7 Ara sınav
8 Mağara turizmi, mağaralara yönelik tehditler
9 Doğa Yürüyüşünün tanıtımı, amacı ve esasları, kullanılan giysi ve malzemeler
10 Doğa Yürüyüşü uygulaması
11 Yön Bulma sporunun tanımı, prensipleri, malzemeleri
12 Harita bilgisi, harita kullanımı ve esasları
13 Pusula bilgisi, pusula kullanımı ve harita eşliğinde pusuladan yararlanma
14 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 4 2
Ö4 5 5
Ö5 4 3 2 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85533&curProgID=61&lang=tr