Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8BEÖ408Öğretmenlik Uygulaması II2+6+0510

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Öğretmenlik Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar.
Dersin İçeriği Okullarda bir uygulama öğretmeni nezaretinde Öğretmenlik Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar;
Bazı gözlem ve uygulama konuları:
Öğretimde soru sorma,
Yönerge ve açıklamalar;
Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü,
Çeşitli yönlerden bir öğrencinin incelenmesi,
Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi,
Dersi planlama,
Ders kitaplarından yararlanma,
Grup çalışmaları, sınıf organizasyonu,
Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması, sınıf içinde mikro öğretim uygulamaları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi merve bal
Dr. Öğretim Üyesi Fahimeh Hassani
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Lund J.L. Kirk M.F. (2002).Performance-Based Assesment for Middle and High Scholl PE. Human Kinetics USA. Metzler, M. (2005). Instructional Models For PE. Second edition. Atlanta,USA.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 4 50 200
Ara Sınavlar 1 50 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 300

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Okul örgütünün ve okul yönetiminin yapısını, okullarda gerçekleştirilmesi zorunlu gündelik işlerin kimler tarafından ve nasıl yapıldığını belirtir,
2 Öğrencilerle ders anında iletişim kurma becerisi kazanır. Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirir.
3 Öğretmen stil ve davranış modellerini öğrenir.
4 Ders araç gereç ve malzemelerin amaca yönelik kullanımını öğrenir.
5 Hazırladığı plan doğrultusunda ders işleme becerisi kazanır. Ders planlarına uygun ders işleme becerisi kazanır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme. Rapor planı ve hazırlanacak rapor ile ilgili açıklamalar.
2 İlk gözlemler ve karşılaşılan güçlüklerin tartışılması; Okuldaki günlük işlerin nasıl yapıldığına ilişkin gözlemlerin tartışılması.
3 Soru sorma alıştırmalar
4 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü
5 Bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı ile ilgili gözlemlerin tartışılması. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
6 Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması
7 Ara sınav
8 Değerlendirme ve kayıt tutma
9 Test hazırlama, puanlama, analiz
10 Öğrencilerin ders içi ve ders dışı çalışmalarının değerlendirilmesi.
11 Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma
12 Kullanılan beden eğitimi programı, ders kılavuz kitabının kullanılış biçimi; ders spor malzemesi seçimi ve kullanımı ile ilgili gözlemlerin değerlendirilmesi.
13 Grup çalışmaları
14 Yarıyıl sonu sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5 5 4 5
Ö5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85535&curProgID=61&lang=tr