Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
88.YYSeçmeli Meslek Bilgisi VI ( 1 Adet )2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ögrencilere beden eğitimi özelinde, programlarının geliştirilmesinde sosyal sürecin etkisini göstermek ve Beden eğitiminde kullanılan farklı program modellerini tanımak,
Dersin İçeriği Eğitimde eğilimler (trendler), Felsefi oryantasyon, Beden eğitimi program modelleri, Program tasarımının temelleri, İçerik hedeflerinin belirlenmesi, Öğrenci hedeflerinin geliştirilmesi, Değerlendirme prosedürlerinin geliştirilmesi
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Angela Lumpkin: A Physical Education and Sport, A Contemparary ıntroducation. Second edition. USA. 1990
Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları ve Yeni Yönelimler, Şerafettin KARAKAYA
Örgün Eğitim
Ara Sınav, Yarı yıl sonu sınavı


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Veri yok

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklayabilme
2 Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklayabilme
3 Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekler verebilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Program geliştirmede temel kavramlar
2 Program geliştirmenin Tarihi temelleri
3 Program geliştirmenin Toplumsal temelleri
4 Program geliştirmenin Felsefi temelleri
5 Program geliştirmenin Psikolojik temelleri
6 Makale ödevleri ile ilgili tartışma
7 Program tasarımı yaklaşımları
8 Ara sınav
9 Program geliştirmenin planlanması
10 İhtiyaç belirleme
11 Program tasarısı hazırlama
12 Programın denenmesi ve değerlendirilmesi
13 Program geliştirme çalışmalarına süreklilik kazandırılması
14 Yarıyıl Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1
Ö2
Ö3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85538&curProgID=61&lang=tr