Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1BEÖ107Eğitime Giriş2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eğitim ve öğretmenlik mesleği ile ilgili temel kavramları ve ilkeler hakkında bilgi edinme.
Dersin İçeriği Eğitimin temel kavramları, bir bilim olarak eğitimin temelleri(felsefesi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik), eğitimin tarihsel gelişimi, eğitim bilimlerinde yöntem, eğitimin işlevleri, eğitim bilimleri bakış açısıyla toplumsal değişme ve yenileşme, bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. SEFER ADA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Özdemir, S., Yalın H. İ., Sezgin, F. ( 2010). Eğitim Bilimine Giriş. Nobel Yayınevi. Ankara
Normal eğitim
Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 4 64
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 172

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Eğitim bilimleri hakkındaki temel kavramları açıklar.
2 Eğitim sisteminin sorunlarını tartışır ve yeni fikirler sunar.
3 Öğrencilerini tanımak ve eğitimin etkinliğini artırmak için araştırmalar planlar ve yürütür.
4 Öğrencileri hakları ile ilgi farkındalık etkinleri düzenler.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Eğitim bilimlerinde temel kavramlar( formal-informal-örgün-yaygın- eğitim-öğretim
2 Eğitimin anlamı ve tanımları, Eğitimin amaçları, Eğitimin insanı değiştirme gücü
3 Türk Milli Eğitim Sisteminin Genel ve Özel Amaçları
4 Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı
5 Eğitim Bilimlerinde Araştırma- I (Bilim adamında bulunması gereken özellikler , Veri toplama araçları
6 Eğitim Bilimlerinde Araştırma- II (Araştırma yöntemleri, geçerlik, güvenirlik
7 Çocuk Hakları
8 Eğitimin psikolojik temelleri
9 Eğitimin ekonomik ve felsefi temelleri
10 Öğrenme stilleri ( Beyin temelli öğrenme- Çoklu Zeka Kuramı- Yanlışsız Öğrenme)
11 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
12 Öğretmenlik Mesleği ve görevleri
13 Öğretme-Öğrenme Süreci ve Öğretmen Davranışları
14 Etkili öğretmenlerin kişisel özellikleri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 3 1 2 2 2 2 3 3 3
Ö1 2
Ö2 2
Ö3 4
Ö4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85569&curProgID=61&lang=tr