Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3BEÖ207Öğretim Teknolojileri2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin, öğrenme sürecinin önemli bir unsuru olan araç gereçlerin seçimi, tasarımı ve etkili kullanımını ayrıntılı olarak ve uygulamalı biçimde öğrenmelerini sağlamak
Dersin İçeriği Ders ekipman geliştirilmesi, tasarlanması, etkili öğrenme ortamı, iletişim, eğitim-öğretim teknolojisi ve temel kavramlar, pozisyon ve eğitim-öğretim yılında ders ekipman ve donanım önemi teşkil etmek özel dal, Proje sunumu ve değerlendirilmesi ve malzemenin özellikleri., Ders donanımlarının, materyallerin tasarım, geliştirme ve değerlendirilmesi, Proje Sunumları ve değerlendirilmesi
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Aytaç Uğur YERDEN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Creative Physıcal Activities&Equipment , Bev Davison,Human Kinetics,1998
Inexpensive Equipment for Games, Play, And Physical Actıvıty, CharlesB.Corbin,WM. C. Brown Company Publishers,1973
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Doç.Dr. Halil İbrahim YALIN, Nobel Yayın Dağıtım, 2001, Ankara
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, İsa HALİS, Nobel Yayıncılık, 2002, Ankara
Teaching Children Physical Education Becoming a Master Teacher, George Graham, Human Kinetics Books,1992
Örgün Eğitim
Proje Sunum ve değerlendirmesi

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 25 4 100
Ara Sınavlar 10 2 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 10 1 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 130

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğretim sürecine yönelik araç-gereç ve teknolojik kaynakları kullanabilir.
2 Tasarıma yönelik araştırma yapabilir.
3 Proje süresince ekip çalışması yaparak iletişim becerilerini ve işbirliği alışkanlığını geliştirir.
4 Tasarımlara yönelik planlamalar yapabilir, bu planları öğrenci seviyesine göre yönlendirebilir.
5 Karar alma becerisi kazanır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Etkili öğrenme ortamının oluşturulması ve dersin tanıtılması
2 İletişim, Eğitim - Öğretim Teknolojisi ve temel kavramlar.
3 Ders donanımlarının öğretimdeki yeri ve önemi.
4 Ders donanımlarının, materyallerin tasarım, geliştirme ve değerlendirilmesi.
5 Proje Sunumları ve değerlendirilmesi.
6 Proje Sunumları ve değerlendirilmesi.
7 Proje Sunumları ve değerlendirilmesi.
8 Ara sınav
9 Proje Sunumları ve değerlendirilmesi.
10 Proje Sunumları ve değerlendirilmesi.
11 Proje Sunumları ve değerlendirilmesi.
12 Proje Sunumları ve değerlendirilmesi.
13 Proje Sunumları ve değerlendirilmesi.
14 Proje Sunumları ve değerlendirilmesi.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 5
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85576&curProgID=61&lang=tr