Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3BEÖ205Öğretim İlke ve Yöntemleri2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenme teorileri, öğretim strateji ve teknikleri ile çeşitli eğitim yaklaşımlarının temel konuları teşkil ettiği bir derstir. Olumlu öğrenme ortamı oluşturmak için öğrencilerin zihnini uyarma ve yenilikçi düşünceye zemin hazırlayıcı yaklaşımlar paylaşılmaktadır.
Dersin İçeriği Ders içeriğinde temel olarak ve sınıf içinde insan öğrenme sürecine odaklanmış olarak, yaratıcı zihni tetiklemeyi öğrenmek, sınıf içi öğretim strateji, teknik ve metodlarını etkili bir şekilde kullanabilme becerisini geliştirici etkinlik ve konular yer alır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. SEFER ADA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Genel Öğretim Yöntemleri. İsmet Kemertaş. İstanbul, Birsen Yayınları, 2006 Öğrenme ve Öğretme. Yüksel Özden. Pegema Yayınları, 2006. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Muhsin Hesapçıoğlu. Beta Yayınları, Ankara, 2008.
DÜNDEN BUGÜNE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE YAPISI. Z.NURDAN BAYSAL-SEFER ADA. PEGEM AKADEMİ
Örgün Eğitim
Ara Sınav, Son Sınav

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 4 64
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 172

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sınıf ortamında öğrencileri motive etme ve ilgi çekmenin yanında öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilir
2 Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı başta olmak üzere çeşitli temel yaklaşımların ana prensiplerini eğitim ortamına uyarlayabilir
3 Bir öğretmen olarak ders işleme sırasında kullanacağı teorik yaklaşımları kullanma becerisi kazanır


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Temel kavramlar
2 Öğrenme teorileri ve öğretim
3 Öğretim prensipleri
4 Yapılandırmacılık
5 Beyin temelli öğrenme yaklaşımları
6 Davranışçı ve bilişsel öğrenme teorileri
7 Öğretmenler için yaratıcılığı geliştirici teknikler
8 Ara Sınav
9 Eğitimde yeni gelişmeler
10 Düşünmeyi öğrenme
11 Beyin fırtınası, sinektik ve altı şapkalı düşünme yöntemleri
12 Öğretim teknikleri
13 Öğretim stratejileri
14 Öğretim yöntemleri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 4 3 2 2 2 2 2 4 2 4
Ö1
Ö2
Ö3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85588&curProgID=61&lang=tr