Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1BEÖ101Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Spor becerilerinin öğrenilmesinin temel doğasını, hareket öğrenim ve stratejisini , beceri analiz, öğrenme ve öğretim durumlarını, becerilerin öğrenim ve performansında kişisel farklılıkları anlama değerlendirme.
Dersin İçeriği Beden Eğitimi ve Spor becerilerinin öğrenme ve öğretim prose sinin nöro-anatomik ve psiko-fizyolojık temelleriyle öğrenilmesi, korunması ve unutulmasını etkileyen faktörleri inceleyen bir derstir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Merve Bal
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Dynamics of Skill Acquisition. A Constraints-Led Approach. Davids, K./Buttob, C./Bennett, S. Human Kinetics, Boston, 2008.
Motor Control and Learning.. A Behavioral Emphasis. R.A. Schmidt/ T. D. Lee, Human Kinetics Boston, 2005
Motor Learning. Applied to Skill Acquisition in Sport, Marilyn Colby, American Press, Boston,Massachusetts, 2001.
Motor Learning. Concept and Application Richard A. Magill, McGraw-hill Companies, Boston 1997.
Teaching Motor Skills (Tercüme: Dr. Hasan Kasap,1992) Bryant, J. Cratty, Prentice-Hall Englewood Cliffs, New Jersey 1973.
Örgün Eğitim
Sayın Metin, Hareket ve Beceri Öğretimi, Spor Yayınevi
Sınıf içi aktivasyon, kısa sınav, Çoktan Seçmeli Test.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 25 3 75
Ara Sınavlar 10 1 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 10 2 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 105

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sporda Beceri Öğrenimi ile ilgili kavramları bilir ve kullanır.
2 Harekete dayalı öğrenme ve performansı etkileyen etmenleri bilir.
3 Harekete dayalı öğrenmenin tanım ve modellerini bilir ve uygular
4 Beceri türleri ve öğrenme aşamalarına ilişkin kuramları bilir ve uygular
5 Harekete dayalı öğrenme ve performansın ölçme ve değerlendirmesini yapabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Beceri öğrenimi ve kavramlarına Giriş: alanın temel kavramları, Beceri Sınıflaması.
2 Beceri öğrenimi ve kavramlarına Giriş: Motor Performansın Ölçülmesi.
3 Motor Kontrol kuramları: Motor Kontrol Kuramları.
4 Motor Kontrol kuramları: Derinduyum ve görü.
5 Motor Kontrol kuramları: Kompleks Motor Becerilerin Kontrolü.
6 Motor Kontrol Hazırlık ve Dikkat: Motor Kontrol Sistemi ve Koordineli Hareketler.
7 Motor Kontrol Hazırlık ve Dikkat: Motor Beceri ve Dikkat..
8 Arasınav
9 Öğrenme Çevresi: Alıştırma ve Testlerde performansın gözlemi.
10 Öğrenme Çevresi: Performans Karakteristikleri ve Beceri Öğrenimi.
11 Öğrenme Çevresi: Beceri Transferi.
12 Öğrenme Çevresi: Gösterim ve Arttırılmış Geribildirim
13 Öğrenme Çevresi: Alıştırma Durumları; Alıştırma deneyimlerinde çeşitlilik.
14 Öğrenme Çevresi: Alıştırma Durumları; Alıştırma Miktarları, Mental alıştırma.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85590&curProgID=61&lang=tr