Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6SPY306Sporda Tüketici Davranışları3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Spor Yöneticiliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygulanım yaklaşımları üzerinden tüketici davranışlarını anlamalarını hedefler.
Dersin İçeriği Pazarlamada tüketici davranışlarının rolü, tüketici pazarlama ilişkileri, pazarlama etkinliği açısından tüketici davranışları, tüketici davranışlarının temelleri ve etkileyen faktörler, satınalma kararında tüketici davranışları, tüketici davranış araştırması bu dersin temel konularını oluşturmaktadır
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. Şeval Kayğusuz
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi NİLAY UTLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Koç, E. (2012). Değerler, yaşam biçimleri ve kültür. In Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin.
Kılınç, O. E., & Yavuz, Ö. (2016). “Nöro Pazarlama”ya Giriş. İstanbul: Ortak İleişim.
Koç, E. (2012). Motivasyon ve İlgilenim. In Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: Global ve yerel yaklaşım. İstanbul: Seçkin
ara sınav %40 yarıyıl sonu sınavı %60

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 156

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir.
2 Tüketici karar alma sürecini açıklayabilecektir.
3 Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkilerini tartışabilecektir.
4 Firmaların karşılaştığı pazarlama ve tüketici davranışı sorunlarına çözüm önerisi sunabilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş
2 Tüketim toplumu ve tüketici kültürü
3 Tüketici davranışı teorisi
4 Tüketici Psikolojisi: Öğrenme ve Hafıza
5 Tüketici Psikolojisi: Motivasyon ve İlgilenim
6 Tüketici Psikolojisi: Tutumlar
7 Ara Sınav
8 Tüketici Psikolojisi: Benlik ve Kişilik
9 Tüketici Nörobilimi
10 Tüketici antropolojisi: Değerler, yaşam biçimi ve kültür
11 Tüketici sosyolojisi: Referans grupları, aile ve cinsiyet
12 Tüketici satın alma kararı
13 Öğrenci sunumları
14 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85712&curProgID=74&lang=tr