Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2SPY106Spor Yönetimine Giriş4+0+046

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Spor Yöneticiliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin kapsamı içerisinde, genel yönetim yaklaşımları ve işlevlerinin spor ortamında uygulanması ile Türk spor teşkilatını oluşturan kurum ve kuruluşların yapısı, işleyişi ve unsurları incelenecektir. Öğretim hedefi, Spor Yöneticiliği mesleğine hazırlanan öğrencilere çalışacakları alanlarda karşılaşacakları sorunlara bilimsel yönetim anlayışı çerçevesinde çok yönlü bakabilmeyi, olayları bütün boyutlarıyla değerlendirerek, edindiği bilgileri sportif ortamda Türk sporunun geliştirilmesi yönünde değerlendirebilmeyi öğretebilmektir.
Dersin İçeriği Bu derste Spor yönetiminin tanımı ve kapsamı, Türkiye'de spor yönetiminin gelişimi, Türk Spor Teşkilatını meydana getiren kurum ve kuruluşların yapısı, işleyişi ve Türkiye'deki yönetim yapısı açısından değerlendirilmesi, spor yönetiminin unsurları, spor yöneticiliği, spor yönetimiyle ilgili mevzuat, spor tesisleri, spor organizasyonları ile Yarışma sistemlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. Utku Tuna
Dersi Verenler Prof.Dr. Turgay BİÇER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar İnal, N. A. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, Ankara: Nobel Basımevi.
Açıköğretim Yayınları Yönetim ve Organizasyon kitabı, İnal, N. A. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, Ankara: Nobel Basımevi.Aykaç, Ü. (2008) Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Haag, H. (Ed.) (1989). Sport Pedagogy: Content and Methodology. Baltimore: University Park Press.Smith, E. (2010). Sociology of Sport and Social Theory. Human Kinetics.
İnal, N. A. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, Ankara: Nobel Basımevi.Aykaç, Ü. (2008) Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Haag, H. (Ed.) (1989). Sport Pedagogy: Content and Methodology. Baltimore: University Park Press.Smith, E. (2010). Sociology of Sport and Social Theory. Human Kinetics.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Sosyal Bilimler %55
Eğitim Bilimleri %25
Alan Bilgisi %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 2 2 4
Sunum/Seminer Hazırlama 2 2 4
Ara Sınavlar 1 3 3
Proje 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 130

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Türkiye'de spor yönetiminin gelişimi, Türk Spor Teşkilatını meydana getiren kurum ve kuruluşların yapısı, işleyişi ve Türkiye'deki yönetim yapısı açısından değerlendirilmesi
2 Spor Yöneticiliği mesleğine hazırlanan öğrencilere çalışacakları alanlarda karşılaşacakları sorunlara bilimsel yönetim anlayışı çerçevesinde çok yönlü bakabilmeK
3 olayları bütün boyutlarıyla değerlendirerek, edindiği bilgileri sportif ortamda Türk sporunun geliştirilmesi yönünde değerlendirebilmek.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 SPOR YÖNETİMİNİN TANIMI, UNSURLARI, GÖREVLERİ
2 TÜRKİYE’DE SPORUN YÖNETİMİNE İLİŞKİN UYGULAMALAR (TARTIŞMA)
3 SPOR YÖNETİMİNDE ÇALIŞMA ALANLARI (TÜRKİYE VE DÜNYA’DA)
4 TÜRK SPORUNDA TEŞKİLATLANMA (TARİHSEL GELİŞİM)
5 TÜRK SPORUNU MEYDANA GETİREN KAMU-ÖZEL KURUM VE KURULUŞLARA GENEL BAKIŞ
6 SPOR YÖNETİCİSİNİN TANIMI VE NİTELİKLERİ (TARTIŞMA)
7 VİZE
8 TÜRKİYE’DE SPORUN YAYGINLAŞTIRILMASI AÇISINDAN SPOR YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ VE ÖNEMİNİN TARTIŞILMASI
9 SPOR MEVZUATI AÇISINDAN TÜRK SPOR YÖNETİMİ
10 TÜRKİYE’DE SPOR TESİSLERİNİN PLANLANMASI VE İŞLETMECİLİĞİ (UYGULAMALARIN TARTIŞILMASI)
11 SPORDA SOSYAL GÜVENLİK VE UYGULAMALAR
12 SPOR KULÜPLERİNİN KURULUŞU (DERNEKLER YASASI) UYGULAMALARIN TARTIŞILMASI
13 TÜRKİYE VE DÜNYA’DA SPOR ETKİNLİKLERİNİN ORGANİZASYONU
14 FİNAL SINAVI


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1
Ö2
Ö3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=85727&curProgID=74&lang=tr