Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1BEÖ109Hareket Eğitimi2+2+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı çocuklardaki fizyolojik gelişime paralel olarak hareket gelişimlerinin en düzeye nasıl çıkarılabileceğini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Okul öncesi eğitim ilkeleri amaçları okul öncesi eğitimin çocukta yaptığı değişiklikler ve gelişmeler. Okul öncesi dönemde problem davranışlar ve bunlara yönelik çözümler. Çocuğun eğitiminde yararlanılacak özellikleri. Çocukların hareket becerilerini geliştirecek araç ve gereçler. Çocukların yaşlarına göre gelişim ve davranış ölçütleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi FAHİMEH HASSANİ fahimeh.hassani@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Karen Weiller Ables,Jennifer M. Bridges, TEACHING MOVEMENT EDUCATION, Humann Kinetics 2010 David Katz, ABC for Fitness, 2008 Rae Pica, MOVING&LEARNİNG, Redleaf Press, 2014 T.C Sağlık bakalnlığı, Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite, 2014

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %25
Eğitim Bilimleri %25
Sağlık Bilimleri %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 16 4 64
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 72

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Temel hareket eğitiminin çocuklardaki gelişim etkilerini kavrayabilme
2 Nesne kontrolü gerektiren hareketleri vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
3 Dengeleme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar.
4 Temel birleştirilmiş hareket becerilerini etkili ve özenle kullanır.
5 Çeşitli strateji ve taktikler kullanarak birleştirilmiş hareket becerilerini geliştirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Hareket eğitiminin tarihi felsefesi, hareket eğitiminin alanı
2 Gelişime yönelik uygun öğretim
3 Hareket eğitiminde yaratıcı fikirler
4 Aktivite analizi, hareket eğitiminin uygulama alanı
5 Hareket konsept aktiviteleri
6 Vücut aktiviteleri
7 Vize Sınavı
8 Alan aktiviteleri(Uygulama)
9 Öğretimde eğitici oyunlar
10 Yaş grupları hareket ve oyun
11 Hareket ve Oyun
12 Hareket ve Oyun
13 Hareket ve Oyun
14 Hareket ve Oyun
15 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 3 3 2 1 4 1 2 3 4 1
Ö2 3 4 2 2 5 2 2 2 5 2
Ö3 3 4 2 2 4 1 2 2 5 1
Ö4 3 4 2 1 5 1 2 2 5 1
Ö5 5 4 2 1 5 1 2 5 5 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=91198&curProgID=61&lang=tr