Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2BEÖ106Eğitim Felsefesi2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarına farklı eğitim felsefelerinin bakış açısını kazandırmak Türk eğitim sistemini etkileyen felsefi akımları tanıtmak Evrensel ve toplumsal değerlerle örtüşen, tutarlı ve değişime açık felsefi ilkeleri benimsetmek ve bu ilkeleri öğrenme-öğretme sürecine yansıtmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi akımları (Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçu eğitim, eleştirel eğitim vb.); İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vb.) eğitim görüşleri; bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye?de etkili olan düşünce akımları; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri, Atatürk?ün Eğitim Felsefesi
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. sefer ada
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Cevizci, A. (2010) Felsefeye giriş, Ankara: Nobel Yayınları.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 4 64
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 96

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Felsefeye ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 Temel felsefi akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
3 Eğitim ve felsefe ilişkisini fark eder.
4 Eğitim felsefesi yaklaşımlarını ve bu yaklaşımların özelliklerini kavrar.
5 Eğitime yönelik felsefi tercihlerini oluşturur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Felsefenin Günlük Yaşamla İlişkisi
2 Felsefenin temel konuları ve sorun alanları
3 Felsefi Temel Kavramlar
4 Temel felsefi akımlar
5 Temel Felsefi Akımlar
6 Eğitim ve Felsefe İlişkisi/Eğitim Felsefesinde Yaklaşımlar
7 Batı Felsefecilerinin eğitim görüşleri
8 vize
9 Türk felsefecilerin eğitim görüşleri
10 Atatürk'ün eğitime ilişkin görüşleri
11 Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim
12 Türkiye'de etkili olan düşünce akımları
13 Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler
14 final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 1 1 2 1 1 1 2 3 2
Ö1 2
Ö2 1
Ö3 2
Ö4 2
Ö5 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93631&curProgID=61&lang=tr