Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3BEÖ201Beden Eğitimi-Spor Öğrenme Ve Öğretim Yaklaşımları2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Seçilmiş spor dalına (Atletizm, Yüzme ve Su Topu, Cimnastik, Futbol, Voleybol, Hentbol, Basketbol, Badminton, Taekwon-do, Tenis, Dağcılık, Okçuluk, Güreş, Masa Tenisi, Halter, Judo, Yelken, Atıcılık) ilişkin pedagojik ve farklı öğrenme ilkeleri dikkate alınarak öğretime yön vermek
Dersin İçeriği sınıf ve saha ortamında öğretme ve antrene etmede sergilenmesi gereken bilgi ve becerilerin teorik ve uygulamalı öğretilmesi, uygulaması ve pekiştirilmesini içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. m. yavuz taşkıran
Dr. Öğretim Üyesi Fahimeh Hassani fahimeh.hassani@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Ara sınav (%40), Final sınavı (%60)

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 5 70
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 4 4
Uygulama 14 1 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 162

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri tanırlar ve edinirler.
2 Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri kavrarlar ve kısmen kullanırlar.
3 Eğitim ve öğretimde strateji ,yöntem,teknik,ilkeler gibi kavramlara bağlı kalırlar.
4 Eğitim ve öğretimde plan ve program fikri edinir,plan yapar uygularlar.
5 Teknoloji destekli olarak analiz,gözlem ,değerlendirme prensipleri edinir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin önemi, gereği ve ilkeleri temel kavramlar
2 Gelişim alanları ve gelişim ilkeleri
3 Piaget e göre bilişsel gelişim kuramı
4 kişilik gelişim kuramları
5 Öğrenme kuramları
6 Öğrenme kuramları
7 eğitim ilkeri, öğretim hedefleri
8 arasınav
9 Davranışçı ve Bilişsel Öğrenme Kuramlarıyla ilgili öğretim modelleri
10 öğretim yöntemleri
11 Tam öğrenme modeli
12 ölçme değerlendirme
13 Beden eğitimi dersi ve spor öğretim programları
14 Beden eğitimi dersi ve spor öğretim programları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93633&curProgID=61&lang=tr