Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3BEÖ203Motor Gelişim3+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Motor gelişim alanında bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma, geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, psikomotor gelişim dönemleri ve Sherborne Gelişimsel Hareket
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Neşe DURAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Güven, N. (2006). Okulöncesi ve İlköğretimde Beden Eğitimi. Kök Yayıncılık. Ankara
Özer, D., .& Özer, K. (2010). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayınları. Ankara.
Gallahue,D.L., Goodway, J. D. , Ozmun, J. C. (2014). Motor Gelişimi Anlamak (Bebekler, Çocuklar, Ergenler, Yetişkinler). Çeviri Editörü: D. Özer ve A. Aktop. 461 sf. Nobel Yayınevi. Ankara.
Özer, D. & Özer, K. (2007). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayınları. Ankara.
Özer, D. & Özer, K. (2007). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayınları. Ankara.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 15 15
Uygulama 2 2 4
Proje 2 2 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 145

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarına, yaşam boyu hareket becerilerinin kazanılma süreci ile ilgili bilgiler kazanmak
2 hareket becerilerinin gelişimini destekleyici beden eğitim programları hazırlama ve uygulama becerisi elde etmek.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Gelişimle ilgili tanımlar, motor gelişim dalının bilim dalı olarak gelişimi, motor gelişimle ilgili temel kavramlar
2 Motor gelişimin ilkeleri, Motor gelişimi etkileyen faktörler
3 Kum saati modeli, Motor gelişim dönemleri/ Refleksif hareketler dönemi
4 İlkel hareketler dönemi ve destekleyici etkinlikler
5 İlkel hareketler dönemi ve destekleyici etkinlikler
6 Okulöncesi Çocukların Motor Gelişimlerinin Değerlendirilmesi (Uygulama)
7 Okulöncesi çocukları için beden eğitimi programlarının hazırlanması ve uygulanması(Uyg)
8 Sherborne hareket eğitimi programı 1(Uyg)
9 ARASINAV
10 Sherborne hareket eğitimi programı 2 (Uyg)
11 Algısal Motor Gelişim Programları
12 Okulöncesi çocuklar için aktivite örnekleri- (Uyg)
13 Sporla ilişkili hareketler dönemi
14 İlköğretim beden eğitimi programları, amaçları, içeriği


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93634&curProgID=61&lang=tr