Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4BEÖ202Beden Eğitimi Ve Spor Öğretim Programları2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencileri spor bilimleri alanındaki temel kavramlar konusundaki genel tartışmalara dahil etmek. Spor bilimleri alanındaki tüm konuları tartışmaya açmak.
Dersin İçeriği Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri’ dersinin öncelikli amacının öğrencilerde spor kültürü oluşturmak olduğu söylenebilir. Öğrenim hayatları boyunca alacakları derslere temel olacak konuların genel ifadelerle sunulduğu bu ders interdisipliner bir alan olan spor bilimlerine ait temel kavramları ve araştırma alanlarını tartışmaya açmaya yönelik olarak dizayn edilmiştir. Etkileşimli bir sınıf ortamında beden eğitimi ve spor bilimleri ile ilişkili konuları tartışmaları için öğrencilere fırsatlar sunulur. Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel olaylar ve çağın hastalığı olarak kabul edilen obezite ve özellikle gelişmiş ülkelerdeki hareket azlığı gibi sorunlar hakkında farkındalık yaratarak toplum olarak aktif yaşam tarzının benimsenmesine ileriki yaşamlarında katkı sağlayabiliyor olmaları hedeflenmektedir. Bu dersin içeriği spor felsefesi, spor tarihi, Olimpiyatlar, spor endüstrisi, spor yönetimi, rekreasyon, sağlık, yaşam boyu spor, spor pazarındaki kariyer alanları, spor pedagojisi ve sporun geleceği gibi konulardan oluşur.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. Murat Madan
Dersi Verenler Prof.Dr. SEFER ADA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Wuest, D.A. ve Bucher,C.A. (2005). Foundations of Physical Education and Sport. New York: McGraw-Hill.
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Ankara: Spor Yayınevi.
Lumpkin, A. (1998). Physical Education and Sport: A Contemporary Introduction. New York: McGraw-Hill.
Kirk et al. (2002). A-Level Physical Education: The Reflective Performer. Champaign: Human Kinetics.
Graham, G., Holt/Hale, S.A., Parker, M. (2001). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. California: Mayfield Publishing.
Örgün Eğitim
Spor bilimlerine giriş; bağırgan yayınevi Ankara 2003. Beden eğitimi ve spor bilimlerine giriş. Nobel yayın dağıtım 2003
Test Teknikleri

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 4 64
Ara Sınavlar 10 1 10
Uygulama 10 1 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 10 1 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 122

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Spor bilimlerine ait pedagojik, felsefi, fizyolojik kavramları açıklar.
2 Spor bilimlerinin tarihsel temellerini bilir,
3 Kış ve yaz olimpik oyunlardaki spor dallarını ayırt eder,
4 Yerel ve uluslar arası spor organizasyonlarını ve bu organizasyonlarda gerçekleşen gelişmeleri izler.
5 Devlet, gönüllü kuruluşlar ve özel işletmelerdeki spor yapılanmalarının özelliklerini bilir.
6 Rekreasyon ve yaşam boyu spor kavramlarının toplumda spor kültürünün oluşturulmasındaki öneminin farkındalığını kazanır.
7 Olimpik değerler konusunda farkındalık gösterir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sporun Bilimsel Temelleri.
2 Beden Eğitimi ve Sporun Felsefi Temelleri
3 Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Temelleri.
4 Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri.
5 Sporun pedagojik temelleri.
6 Spor Etiği.
7 Sporda kariyer alanları ve meslek seçimleri.
8 Arasınav.
9 Spor Yönetimi ve spor endüstrisi.
10 Rekreasyon.
11 Spor ve Sağlık.
12 Beden Eğitimi ve Sporun Psikolojik temelleri.
13 21. yy da Sporun geleceği.
14 Tartışma ve grup çalışmaları.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 4 4 3 3 4 3 2 4 3 4
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93645&curProgID=61&lang=tr