Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5BEÖ303Beden Eğitimi Ve Spor Öğretimi2+2+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Seçilmiş spor dalına (Atletizm, Yüzme ve Su Topu, Cimnastik, Futbol, Voleybol, Hentbol, Basketbol, Badminton, Taekwon-do, Tenis, Dağcılık, Okçuluk, Güreş, Masa Tenisi, Halter, Judo, Yelken, Atıcılık) ilişkin pedagojik ve farklı öğrenme ilkeleri dikkate alınarak öğretime yön vermek
Dersin İçeriği sınıf ve saha ortamında öğretme ve antrene etmede sergilenmesi gereken bilgi ve becerilerin teorik ve uygulamalı öğretilmesi, uygulaması ve pekiştirilmesini içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Damla AYDUĞ damla.aydug@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri
Ara sınav (%40), Final sınavı (%60)

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 4 4
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 92

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri tanırlar ve edinirler.
2 Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri kavrarlar ve kısmen kullanırlar.
3 Eğitim ve öğretimde strateji ,yöntem,teknik,ilkeler gibi kavramlara bağlı kalırlar.
4 Eğitim ve öğretimde plan ve program fikri edinir,plan yapar uygularlar.
5 Teknoloji destekli olarak analiz,gözlem ,değerlendirme prensipleri edinir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin önemi, gereği ve ilkeleri temel kavramlar
2 Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, öğretim yaklaşımlar
3 A komut stili teori A stili mikro öğretim uygulamaları
4 B alıştırma stili teorisi B stili mikro öğretim uygulamaları
5 C eşli ve grupla öğretim Stili Teorisi C stili mikro öğretim uygulamaları
6 A - B - C stili mikro öğretim uygulamaları A - B - C stili mikro öğretim uygulamaları
7 D kendini denetleme ve değerlendirme stili Teorisi D Stili mikro öğretim Uygulamaları
8 arasınav
9 E katılım stili Teorisi E Stili mikro öğretim Uygulamaları
10 Makro öğretim uygulamaları
11 Makro öğretim uygulamaları
12 Makro öğretim uygulamaları
13 Makro öğretim uygulamaları
14 Makro öğretim uygulamalarıi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 5 5 4 3
Ö1 5 5 4 3
Ö2 5 5 4 3
Ö3 5 5 4 3
Ö4 5 5 4 3
Ö5 5 5 4 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93660&curProgID=61&lang=tr