Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5BEÖ307Sınıf Yönetimi2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı
Dersin Amacı Öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek.
Dersin İçeriği Sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf ortamında sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olmak.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. sefer ada
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kaya,Zeki(2006)Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A. Şişman,Mehme. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 4 64
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 96

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açıklar.
2 Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır.
3 İstenmeyen öğrenci davranışlarının ve yaklaşımlarını açıklar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi.
2 Sınıf organizasyonu.
3 Sınıfta iletişim.
4 Sınıf ortamı ve grup etkileşimi.
5 Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar.
6 Öğrencileri güdüleme.
7 vizeler
8 Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler.
9 İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlar.
10 Sınıf içinde zaman yönetimi.
11 Okullarda çatışma ve çatışma yönetimi.
12 Olumlu öğrenme ortamı oluşturma.
13 Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı.
14 finaller


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 1 2 1 4 1 1 3 1 3
Ö1 1 2 1 3 1 1 3 1 4
Ö2 1 2 1 4 1 1 3 1 2
Ö3 1 2 1 4 1 1 3 1 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93662&curProgID=61&lang=tr