Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5BEÖ351Eğitim Antropolojisi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste kültür karşılaştırmalı bir perspektiften gidilerek farklı toplumlarda ve kültürel bağlamlarda eğitime ne tür anlamlar yüklendiğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Burada düşünülen, kültürel kod, pratik ve örüntüler ile eğitim, okullaşma ve öğrenme arasındaki bağları görünür kılmak. İkinci olarak, bu derste eğitim konusu ele alınırken bu konudaki literatürdeki farklı yaklaşımların görünür kılınması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Derste eğitim konusundaki pratik ve uygulamaların aynı zamanda sosyal sınıf, aile tarihi, Türkiye'de modernleşme ve toplumsal cinsiyet çalışmalarının olduğu bir çerçeveye yerleştirilmesi hedeflenmektedir.Derste uluslararası literatürde eğitim üzerine olan teorik tartışmaların yanı sıra yakın zamanlarda yapılmış araştırma örneklerine yer verilecek. Bu dersin içeriğini oluşturacak kaynakların önemli bir kısmını Türkiye’de çeşitli dönemlerde ayrı okul deneyimlerine sahip kadın ve erkeklerin biyografi ve otobiyografileri olacak.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. dersin sorumlusu
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar A Companion to the anthropology of education, (edited by Bradley A.U. Levinson and Mica Pollock). 2011. Blackwell Publishing.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 1 30 30
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 120

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenci, eğitimin antropolojik temellerini kavrar
2 Öğrenci, eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar.
3 Öğrenci, eğitim ve antropolojinin temel konularını kavrar.
4 Öğrenci, eğitim ve kültürel kodlar arası ilişkiyi kavrar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Eğitim Antropolojisine giriş
2 Eğitim antropolojisinde kuramsal tartışmalar
3 Eğitim üzerine düşünmek
4 Eğitimi nasıl anlayabiliriz? "Geliştirme" ya da "tahakküm"
5 Eğitim antropolojisinde araştırma, yöntem ve bazı tartışmalar
6 Sınıf, kültür ve eğitim
7 vizeler
8 Eğitim ve sınıf ayrım
9 Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet I
10 Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri I
11 Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet II
12 Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri II
13 Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri III
14 finaller


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93666&curProgID=61&lang=tr