Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5BEÖ355Müze Eğitimi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, müzeler için eğitim faaliyetlerini geliştirmek ve yönetmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Müzelerde eğitimi uygulamalarının kapsamı; müze eğitimi politikası; müzeler için eğitim uygulamalarının geliştirilmesi:tasarım, uygulama, değerlendirme; belirlenen bir müze için eğitim etkinliği önerisi yazılması ve sunumu.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. dersin sorumlusu
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Edson, G. And D. Dean.(1997) “The Handbook for Museums”. The Handbook for Museums.London: Routledge, 192-201.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 1 30 30
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 120

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Müzelerde uygulanan eğitim faaliyetlerini örneklerle açıklayabilir.
2 Müzelerde uygulanan eğitim etkinliklerinin nasıl yönetileceğini bilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Müzelerde uygulanan eğitim etkinliklerinin amaç ve hedefleri, öğeleri ve temel ilkeleri
2 Müzelerde uygulanan eğitim etkinlikleri türleri: müze İçi-müze dışı. Ödev Sunumu
3 Müze eğitimi politikasının önemi ve kapsamı. Müze eğitimi politikası yazımı
4 Müzelerde eğitim etkinliklerinin planlanması: tasarım aşaması (arka plan bilgisi/durum tespiti)
5 Tasarım aşaması: Gerekçe (kurumsal, akademik, sosyal, ekonomik), işbirliği ve kaynaklar
6 Tasarım aşaması: hedef kitle (öğretmen ve öğrencilerin ihtiyaç ve beklentilerinin tartışılması), müze-okul ilişkisi (müzelerde okullara yönelik eğitim etkinliklerinin amaç, önem ve yöntemleri)
7 vizeler
8 Tasarım aşaması: amaç ve hedeflerin belirlenmesi. Müzelerin okullara yönelik eğitim programları ve paketlerinin incelenmesi
9 Tasarım aşaması: kapsamın ve konu alanının analizi:
10 Tasarım Aşaması: Müze eğitiminde koleksiyon kullanımı. Eğitim programında kullanılacak bölüm ve nesnelerin belirlenmesi
11 Eğitim programı planının belirlenmesi ve etkinlik tasarımı
12 Müze eğitimi etkinlikleri için materyal geliştirme: çalışma sayfalarının hazırlanması. Müze eğitimi ve teknoloj
13 Müze eğitimi etkinliklerinin değerlendirilmesi . Ödev sunumu
14 finaller


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1
Ö2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93668&curProgID=61&lang=tr