Yarıyıl | Kodu | Adı | T+U+L | Kredi | AKTS |
5 | BEÖ357 | Öğrenme Güçlüğü | 2+0+0 | 2 | 4 |
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
öğrenme güçlüklerinin tanınması sınıflandırılması ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarla çalışma becerileri
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. dersin sorumlusu
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Karlheinz B. (2006). Öğrenme Güçlüklerini Erken Tesbit Etmek. Ankara: İlya Yayıncılık.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları
|
Ara Sınav
|
1
|
%
40
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
%
60
|
Toplam :
|
2
|
%
100
|
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik
|
Toplam İş Yükü (Saat)
|
Ders Süresi
|
1
|
30
|
30
|
Sunum/Seminer Hazırlama
|
1
|
30
|
30
|
Ara Sınavlar
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
30
|
30
|
Toplam İş Yükü
| |
|
AKTS Kredisi : 4
120
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra No | Açıklama |
1
| Öğrenciler özel eğitimin ilkelerini bilir. |
2
| Öğrenciler erken eğitim ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur. - zihinsel engelleri bilir ve öğrenme güçlüklerini bilir. |
3
| Öğrenciler dil ve konuşma bozukluklarını bilir. İşitme güçlükleri hakkında biilir. Görme güçlüklerini bilir. |
4
| Öğrenciler duygusal ve davranışsal bozukluklarını bilir. |
5
| Öğrenciler otizmi bilir. |
Ders Konuları
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
1 |
Giriş
|
|
|
2 |
Özel Eğitim Kavramının Temeli
|
|
|
3 |
Özel Eğitimin İlkeleri
|
|
|
4 |
Erken Eğitim Ve Adaptasyon
|
|
|
5 |
Zihinsel Engeller
|
|
|
6 |
Zihinsel Engeller
|
|
|
7 |
öğrenme güçlükleri
|
|
|
8 |
vize
|
|
|
9 |
İşitme Güçlükleri
|
|
|
10 |
Görme Güçlükleri
|
|
|
11 |
Duygusal Ve Davranışsal Bozukluklar
|
|
|
12 |
Otizm
|
|
|
13 |
Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi
|
|
|
14 |
genel tekrar
|
|
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek
https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93669&curProgID=61&lang=tr