Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5BEÖ373Türk Halk Oyunları2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Tüm Türkiye nin mozaiğini yaşatan Üniversitemizde okuyan hemen hemen her il den gelen gençlerimizi Folklorumuz la ve onun bir parçası olan halk oyunlarımızla kaynaştırıp,gelmiş oldukları kültürü burada da coşkusunu yakalayıp diğer kültürleri de tanımalarını sağlamak.Gelecekte iş hayatı ve günlük yaşamında da paylaşabilecekleri birlikteliklerin ve kişilik gelişimine katkıda bulunabilecek aktivitenin içinde kalmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Anadolu muzun tüm halk oyunları türlerinin oyun karakterlerini, kaybolmakta olan geleneksel oyunlarımızın yapısını , gelişmeye uygun sahne tekniklerinin figürler üzerindeki temel adımların analizi ve Türk halk oyunları yarışma kuralları
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. dersin sorumlusu
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Halk Oyunları Rehberi .T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Erol Hacıbekiroğlu.1993 ANKARA İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Halk Oyunları Bölümü Kültür Bakanlığı Halk kültürünü Araştıma Genel Müdürlüğü Folklor Kurumu. Halk oyunları,Halk müzüği,Halk Tiyatrosu Bölümleri Dergileri


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 1 30 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler halk oyunu tarihini öğrenecekler
2 Öğrenciler halk oyunları figürlerin temel becerileri kazanacaktır.
3 Öğrenciler halk oyunlarını geleneksel ve karakteristik özelliklerini kazanacaklar ve gelecek nesillere aktarabileceklerdir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Folklorun tanımı,Halk oyunlarının tarihçesi ve türler hakkında genel bilgi
2 Halay bölgesi oyunlarınin temel figürleri
3 İller bazında bölgelin ayrılması
4 Zeybek bölgesi oyunların ın temel figürleri / Zeybek bölgesi oyunların ın temel figürleri
5 Karşılama bölgesi oyunlarının temel figürleri
6 Horon bölgesi oyunlarının temel figürleri
7 vizeler
8 Kaşıkla oynanan bölge oyunlarının temel figürleri
9 Bar bölgesi oyunlarının temel figürleri
10 Öğretilen bölgelerin oyunların müziklerinin öğretimi
11 Ritm teknikleri
12 Oyunların geleneksel özellikleri
13 Oyunların karakteristik özellikleri
14 finaller


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1
Ö2
Ö3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93673&curProgID=61&lang=tr