Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6BEÖ352Eğitimde Program Geliştirme2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derse katılanların, program geliştirme kavram ve ilkelerini, program geliştirme model ve kuramlarını, programın felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme, program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme, program değerlendirme kavramını anlama, program değerlendirme modelleri, dünyada ve Türkiye’deki program değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırması ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeleri ile ilgili bilgi, beceri ve olumlu tutum kazanmaları amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği Bu derste, program geliştirme sürecinin yapısı, program düzenleme, program yapma, program yamama gibi kavramların bilimsel açıklaması, program geliştirme sürecinin ilkeleri, program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları ile program değerlendirme yaklaşımları, değerlendirme süreçleri ve değerlendirme uygulamaları konularında bilgi ve beceri kazanılacaktır. Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişki, program değerlendirmeye duyulan gereksinim, program değerlendirme yaklaşımları, program değerlendirme modelleri, program değerlendirmede rol alanlar, program değerlendirme karşılaşılan güçlükler, dünyada ve Türkiye’de yapılan belli başlı program değerlendirme çalışmalarının incelenmesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi DAMLA AYDUĞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. 2003. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Allyn & Bacon.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 5 80
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 112

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavram/terim ve ilkeleri kavrayabilme
2 Programın tarihsel, felsefi, psikolojik, ekonomik ve sosyal temellerini analiz edebilme
3 Program hazırlama ve geliştirme sürecini kavrayabilme.
4 Program geliştirme, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde ilgili kuramları, yaklaşımları ve modelleri etkili olarak kullanabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Program geliştirmede temel kavramlar.
2 Program geliştirmenin tarihi temelleri.
3 Program geliştirmenin toplumsal temelleri.
4 Program geliştirmenin felsefi temelleri.
5 Program geliştirmenin psikolojik temelleri.
6 Program tasarımı yaklaşımları.
7 Program geliştirme modelleri
8 Program geliştirme modelleri
9 İhtiyaç analizi.
10 Program tasarısı hazırlama.
11 Programın denenmesi..
12 Programın değerlendirilmesi.
13 Programın değerlendirilmesi.
14 Program geliştirme çalışmalarında süreklilik.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1
Ö1 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1
Ö2 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1
Ö3 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1
Ö4 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93682&curProgID=61&lang=tr