Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7BEÖ409Özel Eğitim Ve Kaynaştırma2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otizm, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma eğitimi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Çağla KARACAN ŞİMŞEK cagla.simsek@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Diken, İ. H. (Ed.). (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi. Vuran, S. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 74

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Özel eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Özel eğitimin tarihçesini açıklar.
2 Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir.
3 Ailede özel gereksinimli birey olması durumunda anne-baba, aile ve uzman ilişkisi ve ailede yaşanan duyguları sıralayabilecektir.
4 Değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilecektir.
5 Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunları tartışabilecektir.
6 Etkili işbirliği kurma ve sürdürme ile ilgili temel ilkeleri tartışabilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Özel eğitimle ilgili temel kavramlar İnce G., Deretarla G. Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma. (2021) Pegem Akademi, Ankara.
2 Özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi, özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler İnce G., Deretarla G. Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma. (2021) Pegem Akademi, Ankara.
3 Farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri İnce G., Deretarla G. Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma. (2021) Pegem Akademi, Ankara.
4 Özel Eğitim ve Kaynaştırmada Fiziksel Aktivite ve Sporla İlgili Kullanılan Öğretim Yöntemleri Sucuoğlu B., Kargın T. (2006) İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayın. İstanbul.
5 Öğretimin Bireysellştirilmesi (Özel eğitimde fiziksel aktivite ve sporla ilgili bireysel eğitim programları ve uygulamaları) Yanardağ M., Yılmaz İ. (2017). Özel Gereksinimli Öğrenciler için Fiziksel Eğitim ve Spor. Pegem Akademi, Ankara.
6 Ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği İnce G., Deretarla G. (2021) Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Pegem Akademi, Ankara.
7 Kaynaştırma Eğitimi alan Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklarda Fiziksel Aktivite ve Spor Eğitimi İnce G., Deretarla G. (2021) Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Pegem Akademi, Ankara.
8 Vize
9 Otizm Spektrum bozuklu olan öğrencilerde Fiziksel Aktivite ve Spor Yanardağ M., Yılmaz İ. (2017). Özel Gereksinimli Öğrenciler için Fiziksel Eğitim ve Spor. Pegem Akademi, Ankara.
10 Kaynaştırma eğitimi alan işitme yetersizliği olan çocuklarda fiziksel aktivite ve spor
11 Kaynaştırma Eğitimi alan görme engelliliği olan çocuklarda fiziksel aktivite ve spor İnce G., Deretarla G. Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma. (2021) Pegem Akademi, Ankara.
12 Kaynaştırma Eğitimi alan bedensel yetersizliği olan çocuklarda fiziksel aktivite ve spor
13 Kaynaştırmada Farklı gruplara yönelik beden eğitimi yaklaşımları ve öğretim stratejileri, Kaynaştırmada beden eğitimi dersi sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi
14 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 4 4 4 5 4 4 5 5 4 4
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93694&curProgID=61&lang=tr