Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7BEÖ451Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin temel amacı; a. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tarihçesi, nedenleri, sınıflaması ile tanı, özellikleri ve yetersizlikleri, b. DEHB olan çocuklar için eğitsel müdahaleler) ile akran ilişkileri hakkında okul öncesi öğretmen adaylarını bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği 1. DEHB tarihçesi, nedenleri, sınıflandırılması.
2.DEHB olan çocukların tanıları, özellikleri ve yetersizlikleri.
3. DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı).
4. DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımlar
5. DEHB olan çocuklar ve okul öncesinde kaynaştırma
6. DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği
7. DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme
8. DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. Murat MADAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. İREM ALTAN irem.altan@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Crosby, G., & Lippert, T.K. (2017). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (Attention Deficit Disorder and Hyperactivity) (Çev. G.Hazman) İstanbul: Sola Unitas


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 1 30 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 45 45
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 105

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 DEHB tarihçesi ve açıklayan kuramlar, nedenleri ve sınıflandırılması


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 DEHB tarihçesi ve DEHB açıklayan kuramlar
2 DEHB nedenleri, sıklığı ve sınıflandırılması
3 DEHB olan çocukların tanı ölçütleri ve özellikleri
4 DEHB çocukların akademik yetersizlikleri ve üst düzey bilişsel işlevleri
5 DEHB çocukların diğer yetersizlikleri
6 DEHB çocukların değerlendirilmesi
7 Ara sınav
8 Örnek olayların tartışılması
9 DEHB olan çocuklar için davranışsal yaklaşımlar (olumlu pekiştirme, olumsuz davranışların azaltılması, bilişsel davranışsal müdahaleler)
10 DEHB olan çocuklar ve kaynaştırma
11 DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği
12 DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme
13 DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği
14 Yarıyıl sonu sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93695&curProgID=61&lang=tr