Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının resmi (formal) program ve örtük program kavramları odağında program türlerine (resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra ve örtük program, vb.); örtük program ve resmi programların, uygulama sürecine yansıtılmasında olası benzerlik ve farklılıkların çeşitli faktörler açısından (bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri, öğretmen kimliği, okul iklimi, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinlikler vb.) doğurgularına ve öğretme-öğrenme sürecinin örtük program bilinciyle tasarlanmasına ilişkin bilgi, beceri ve farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğretim programı kavramına ilişkin kuramsal temeller, eğitimde resmi (formal) program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; program türleri, örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Arş.Gör. Murat MADAN
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi NİLAY UTLU
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
-Apple, M. W. (2012). Eğitim ve İktidar (2.baskı). (Çev. E.Bulut). İstanbul: Kalkedon Yayınları
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|