Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7BEÖ463Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirmesi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerinin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Damla AYDUĞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Laming, J. S. (1993). In search of effective character education. Educational Leadership, 51(3), 63-71.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 107

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini bilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2 Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3 Sınıf içi ölçme değerlendirme
4 Sınıf içi ölçme değerlendirme
5 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri
6 Geleneksel ölçme araçları
7 Geleneksel ölçme araçları
8 Öğrenciyi tanımaya yönelik araçlar
9 Akran değerlendirmesi
10 Başarı değerlendirmesi ve not verme
11 Altertanif ölçme araçlar
12 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum.
13 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum.
14 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 2 1 1 1 1 1 1 5 1 1
Ö1 2 1 1 1 1 1 1 5 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93699&curProgID=61&lang=tr