Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8BEÖ406Sağlıklı Yaşam İçin Egzersiz Programlama2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlamak, ülkemizde de sık görülen ve hareketsiz yaşam ile doğrudan ilişkisi olan hastalıklar hakkında genel bir bilgiye sahip olmak ve bu hastalıkların önlenmesi için hazırlanacak egzersiz programlarının genel ilkeleri, sağlıkla ilgili uygunluk bileşenlerinin söz konusu hastalarla ilişkisi ve bu bileşenlerin nasıl geliştirileceği konularda bilgi ve beceri sahibi olmak.
Dersin İçeriği Birey, aile ve toplum sağlığının korunması için fiziksel aktivitenin önemi üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, fiziksel aktivite programlama konularında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. Murat MADAN
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi AYLA TAŞKIRAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar x
1. Deborah Riebe, Jonathan K. Ehrman, Gary Liguori, Meir Magal. ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription (10.Edition). WolterKluwer, 2018
2. Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi, Sağlık Bakanlığı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Ankara, 2014.
3. Walter R. Thompson, Barbara A. Bushman, Julia Desh, Lon Kravitz. ACSM’s Resources for, the Personel Trainer (3. Edition). WolterKluwer, 2010.
4. Nicholas L. Holt., Margaret Talbot.Lifelong Engagement in Sport and Physical Activity Participation and Performance across the Lifespan. (1. Edition). Routledge, 2013.
5. Erdal Zorba. Yaşam Boyu Spor, Bedray Yayınevi, 2010


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 1 30 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Temel Spor Bilimleri ve Sağlıklı Yaşam alanında yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme becerisi kazanır


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Fiziksel hareketsizliğin dünyada ve ülkemizde yol açtığı sağlık sorunları
2 Çocuklarda fiziksel hareketsizlik ve yol açtığı sağlık sorunları
3 Yaşlılarda fiziksel hareketsiz ve yol açtığı sağlık sorunları
4 Fiziksel aktivite/egzersiz ve spor ile egzersizin tipi, süresi şiddeti kavramları.
5 Sağlıklı yaşam için fiziksel uygunluk bileşenleri
6 Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Kardiyovasküler uygunluk, kalp-damar hastalıkları, hipertansiyon
7 Ara sınav
8 Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Egzersiz reçetesi, enerji harcaması ve obezite.
9 Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Kanser
10 Düzenli egzersizlerin iskelet sistemi için önemi ve kas ve kemik kaybını önleme mekanizmaları: Osteoporoz, sarkopeni
11 Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Tip2 Diyabet ve diğer metabolik hastalıklar
12 Egzersiz yapmanın risk oluşturabileceği durumlar ve risk belirleme
13 Egzersiz programlamasının genel prensipleri ve vaka örnekleri. Egzersiz programlamasının genel prensipleri ve vaka örnekleri
14 Yarıyıl sonu sınav


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93701&curProgID=61&lang=tr