Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8BEÖ456Karşılaştırmalı Eğitim2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dünya'da bilim, teknoloji ve eğitim alanlarında başarılı olan ülkeler başta olmak üzere farklı ülkelerin eğitim sistemleri ile Türk eğitim sistemini amaç, yapı, işleyiş gibi boyutlar açısından karşılaştırmak ve Türk eğitim sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır.
Dersin İçeriği -Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi
-Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma
-Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
-Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin; eğitim amaçları, örgütsel yapısı ve işleyişi, örgün ve yaygın eğitimi, öğretmen, eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,
-Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitliğe bakışı
-Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde reform ve yenileşme girişimleri
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi MERVE BAL
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar -Okçabol, R. (2005). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Ütopya Yayınları


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 1 60 60
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 120

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrayabilme
2 Karşılaştırmalı eğitim araştırmaların farkında olur.
3 Karşılaştırmalı eğitimin bilimsel çalışmadaki önemini ve yararlarını açıklar.
4 Eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırma yöntemlerini açıklar.
5 Uluslararası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalık düzeyini geliştirir.
6 Türkiye ve uluslararası ülkelerin eğitim programlarını karşılaştırır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Karşılaştırmalı Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Karşılaştırmalı Eğitime Tarihsel Bakış
2 Küreselleşme ve Karşılaştırmalı Eğitim, Karşılaştırmalı Eğitimde Yöntem ve Araştırma
3 Türk Eğitim Sistemi
4 A.B.D. Eğitim Sistemi
5 İngiltere Eğitim Sistemi
6 Rusya Eğitim Sistemi
7 Almanya Eğitim Sistemi
8 Ara Sınav
9 Finlandiya Eğitim Sistemi
10 Danimarka Eğitim Sistemi
11 İtalya Eğitim Sistemi
12 İsviçre Eğitim Sistemi
13 Japonya Eğitim Sistemi
14 Yarıyıl sonu sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö1 2
Ö2 2 3
Ö3 3 4
Ö4 3 4 5
Ö5 5 5
Ö6 2 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93705&curProgID=61&lang=tr