Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8BEÖ458Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka, kaynaştırma, özel eğitim uygulamaları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Çağla KARACAN ŞİMŞEK cagla.simsek@gedik.edu.tr
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Çağla KARACAN ŞİMŞEK cagla.simsek@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Gürsel O. (Ed). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarinin Geliştirilmesi. (2003). Türkiye: Anadolu Üniversitesi.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %40
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 116

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar.
2 Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar.
3 Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler.
4 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
5 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar.
6 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları öğretimsel uyarlamaları açıklar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma, dersin önem ve amacının tartışılması
2 Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi
3 Gelişim alanları ve bireysel farklılıklar
4 Gelişim alanlarının örüntülenmesi ve bireysel farklılıklar
5 Eğitimde değerlendirmenin önemi ve süreç odaklı değerlendirme
6 Eğitimde değerlendirmenin önemi ve süreç odaklı değerlendirme
7 Süreç değerlendirmede kısa ve uzun dönemlik hedefler
8 Ara Sınav
9 Gelişim Hedeflerine ilişkin davranış kazanımları ve süreç ilişkisi
10 Gelişim Hedeflerine ilişkin davranış kazanımları ve süreç ilişkisi
11 Bireysel eğitim uygulama yaklaşımları ve kısmi kaynaştırma
12 Katılım yöntemi uygulamasının sınıf ortamlarında eğitimin bireyselleşmesine katkıları
13 Öz ve akran değerlendirme uygulamalarının eğitimin bireyselleşmesine katkıları
14 Eşli, küçük grup, büyük grup öğretim yöntem uygulamalarının çeşitlendirilmesi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 1 2 1 4 3 2 2 2 3 4
Ö2 1 1 1 4 4 2 2 3 2 4
Ö3 1 2 1 4 4 1 2 3 4 4
Ö4 3 4 3 4 4 4 4 3 4 4
Ö5 3 4 1 4 4 4 4 3 4 4
Ö6 3 4 1 4 4 3 4 3 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93706&curProgID=61&lang=tr