Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5ANT341Engellilerde Özel Öğretim Yöntemleri3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Antrenörlük Eğitimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Engelli çocuklar için uygun beden eğitimi programı hazırlama ve uygulama konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin İçeriği Engel tanım, sınıflandırma, özellikler, engele neden olan etmenler, tutumlar, kaynaştırma, eğitimleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. Dilara Özer
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Özer, D. (2010). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları. Ankara.
Özer, D. (2010). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları. Ankara.
Ara sınav (%40), Final sınavı (%60)

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %25
Alan Bilgisi %75

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 4 4
Uygulama 14 4 56
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 120

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yetersizlik, özür ve engellilik temel kavramları, engellilik nedenleri ve engel gruplarını bilir.
2 Öğrenme ve özel öğretim yöntemlerini bilir ve engelli gruplarına uyarlar
3 Bireysel Eğitim Programı (BEP) hazırlayabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Temel Kavramlar (Yetersizlik, Özür, Engellilik, Öğretim Özel Gereksinimli Birey)
2 Engellilik nedenleri (Doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrası), Engel grupları
3 Beden ve Sağlıkla ilgili yetersizlikler Ortopedik Yetersizlikler Süreğen Hastalıklar, Zihinsel Engelliler, zihinsel yetersizliğin nedenleri, Zihinsel süreçler, zihinsel yetersizliğin sınıflandırılması ve özellikleri
4 İşitme Engelliler ve Görme Engelliler
5 Otizm, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, eşlik eden durumlar
6 Öğrenme ve öğretim (öğrenme-öğretme-öğrenim)
7 Öğrenmenin aşamaları, Edinim-Akıcılık-Kalıcılık-Genelleme, etkili verimli öğretim
8 Sınav
9 Sistematik Öğretim ve Aşamaları, Bireysel Eğitim Programı (BEP), BEP’ in İçeriği, BEP örnek programlama
10 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
11 Engellilerin Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri
12 Öğretim yöntemleri (Doğrudan Öğretim (Öğretmen Merkezli Öğretim) Keşif Yoluyla İşbirliğine Dayalı Model Olma Fırsat Öğretimi Aşamalı Yardım Ayrık Denemelerle Öğretim)
13 Ulusal Makale İnceleme
14 Uluslararası makale inceleme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 1 1
Ö2 2 2 2 2 2
Ö3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=93719&curProgID=75&lang=tr